| انتشار دهنده: روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ورامین |

تعداد بازدید خبر: 1,675

استاندار تهران خبر داد: تخصیص بودجه ۴۰ میلیارد تومانی برای فضای سبز استان

وارنا شهر-استاندار تهران با اشاره به تخصیص اعتبار تا سقف 30 میلیارد تومان از طریق منابع مختلف استان برای فضای سبز، گفت: به منظور تشویق و حرکت در راستای توسعه فضای سبز استان تهران نیز 10 میلیارد تومان از منابعی که به وسیله عوارض دریافت می کنیم، برای توسعه فضای سبز استان تهران تخصیص داده شد.

سید حسین هاشمی درباره مصوبات چهارمین جلسه ستاد فضای سبز استان تهران، افزود: در ابتدای دولت یازدهم سرانه فضای سبز شهرهای استان تهران به جز شهر تهران ۱۹٫۲ متر مربع بوده که امروز با گذشت یکسال از عمر دولت یازدهم این رقم به ۲۴ متر مربع رسیده است و در نظر داریم برای سال آینده سرانه فضای سبز را به ۳۰ متر مربع افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: در شهرها باید طوری کار شود که سرانه فضای سبز رشد مناسب داشته باشد تا به محیط زیست، سلامت مردم و زیبایی شهرها کمک شود.

هاشمی تاکید کرد: در راستای تحقق افزایش سرانه فضای سبز باید حدود ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از منابع طبیعی زمین به شهرداری‌های متقاضی توسعه فضای سبز واگذار شود که تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار واگذار شده و مابقی نیز در آینده واگذار می‌شود تا ضمن استفاده مردم از این فضای سبز استان تهران به عنوان پایتخت نظام اسلامی از سرانه فضای سبز مناسب برخوردار شود.

وی با تاکید بر چشم انداز افق ۱۴۰۴ و افزایش سرانه فضای سبز در حد استاندارد قابل قبول گفت: امیدواریم تا پایان دولت یازدهم سرانه فضای سبز استان را تا ۵۰ متر مربع افزایش دهیم.

نامگذاری سال آینده به نام سال ارتقای فضای سبز استان
استاندار تهران از نامگذاری سال آینده به نام سال ارتقاء فضای سبز استان تهران خبر داد و افزود: این نامگذاری در راستای تشویق شهردارانی که در حوزه طراحی فضای سبزو مصرف آب کمتر تلاش می کنند، بود و با تشکیل کمیته‌ای برای ارزیابی عملکرد شهرداری‌ها در سطح استان به شهرداری‌های فعال کمک مالی می شود و خود شهرداران هر شهر نیز مورد تشویق قرار می گیرند.

وی افزود: بخشنامه‌ای توسط معاونت عمرانی استانداری به شهرداری‌ها ابلاغ می شود که تمام شهرداری‌های استان به هیچ عنوان حق استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز را ندارند؛ چرا که آب شرب مشکلی جدی در سطح استان قلمداد می شود.

هاشمی تاکید کرد: امیدواریم با صرفه جویی شهروندان به ویژه خانم ها در خانواده و در بخش صنعتی و مدیریت منابع آبی کشور همانند امسال سال آینده را نیز بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

وی در خصوص کمربند سبز استان تهران نیز گفت: در بازدید از شهرهای استان روند رشد این طرح مورد توجه و تاکید قرار می گیرد و در حال حاضر ۱۰ پارک اختصاصی ویژه بانوان در استان احداث شده که در نظر داریم هر شهری حداقل یک پارک ویژه بانوان احداث کند. البته با امضای تفاهم نامه‌ای با ستاد اجرایی حضرت امام (ره) مقرر شده با تامین اعتبار توسط این ستاد پنج پارک در مناطق محروم استان ایجاد شود.

وی ادامه داد: از هر امکانی که بتوانیم برای ایجاد تحرک در حوزه فضای سبز استفاده کنیم بهره خواهیم گرفت؛ البته در این زمینه نیازمند مشارکت شهروندان هستیم و هر فردی می تواند حتی با یک گلدان در بالکن خود به این روند سرعت بخشد.

استاندار تهران درخصوص حفظ باغات کن در تهران و دیگر باغات سطح استان با تاکید بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز به عنوان سیاست اصلی استانداری، گفت: بیش از ۲هزار و ۵۰۰ تخریب داشتیم؛ البته دوست نداریم تخریب کنیم اما اجازه ساخت و ساز در مناطق ممنوع را نخواهیم داد. البته در مورد باغات کن اختلاف نظری وجود دارد که در این موضوع به لحاظ قانونی نمی توانیم ورود داشته باشیم فقط به لحاظ حاکمیتی باید منعکس کنیم که این کار را انجام داده ایم.

پیوند کوتاه
خبرهای مرتبط
آخــرین خبــرها
صورت جامع و هزینه شهرداری در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ صورت جامع و هزینه شهرداری در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ پنجاه و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار شد. دیدار اعضاءشورای اسلامی شهر ورامین با فرمانده سپاه بررسی ساماندهی روز بازارها و وانت بارها در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر ورامین پنجاه و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی برگزار شد چهل و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار شد کمیته فرهنگی مذهبی شورای اسلامی شهر ورامین برگزار گردید دیدار رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر با دادستان شهر بازدید رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر از کارگاههای شیشه وآبگینه ورامین دیداراعضا شورای اسلامی شهر با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تجلیل فرماندار و امام جمعه موقت از رئیس و اعضاءشورای اسلامی شهرورامین بازدید رئیس و اعضاء کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی ازمحل احداث آرامستان جدید شهر اختتامیه نخستین عهدواره چهله مهدویت برگزار شد کمیته بهداشت و محیط زیست کمیسیون فرهنگی اجتماعی تشکیل شد درروز اول مسابقات گروه دو لیگ جوانان مناطق کشورکه به میزبانی ورامین در سالن شهید مهر جو عبدل آباد برگزار میشود ، جعفر اردستانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر و ابوالفضل جعفری رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر بهمراه فرماندار و معاونین ایشان حضور یافتند و با بازیکنان تیم های شهر ورامین از نزدیک گفتگو و برایشن آرزوی موفقیت نمودند. کمیته اجتماعی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرورامین تشکیل شد بازدید اعضاءکمیسیون توسعه وعمران از پارک ۱۵خرداد جهت بررسی مشکلات آن بودجه ۱۴۰۱ شهرداری ورامین تصویب شد با حضور رئیس و اعضاءکمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر،شهردارو مدیران مناطق شهرداری جلسه برگزارشد ۲۲بهمن ۱۴۰۰ کمیسیون توسعه عمران شورای اسلامی شهر ورامین برگزار گردید بازدید رئیس و اعضاء کمیسیون فرهنگی اجتماعی از مرکز شبانه روزی دنیای نو کمیته فرهنگی مذهبی کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار گردید مراسم افتتاحیه نمایشگاه کار آفرینی و دستاورد های روستایی و عشایری شهرستان ورامین
.