| انتشار دهنده: روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ورامین |

تعداد بازدید خبر: 2,892

همه ورامین سرای من است/منطقه خیرآباد از مناطق محروم شهرستان است و باید رسیدگی ویژه به آن شود/ نگاه اختصاصی و متعصبانه به هیچ یک از مناطق ندارم

وارنا شهر- "مهندس علی خانی"عضو شورای شهر ورامین با تاکید بر اینکه هرگز نگاه خاص به یک محله یا شهر در ارائه خدمات به مجموعه مدیریت شهری نداشته است،گفت:امکانات موجود در شهر متناسب با شان و جایگاه شهروندان نیست و تا رسیدن به نقطه مطلوب و مورد نظر راه زیادی داریم.

امروز (شنبه) بر آن شدیم تا خلاصه ای از عملکرد عضو شورای اسلامی شهر ورامین و نایب رییس سال اول دوره چهارم شوراها را از زبان خودش برای شهروندان ارائه کنیم.
خانی گفت:در این مدتی که در شورا به عنوان نماینده مردم شهرش مشغول انجام وظیفه بوده علاقه زیادی به مصاحبه و حضور در رسانه ها را نداشته و الحق و الانصاف یکی از اعضای فعال و پر حضور شورا بوده است.
وی اعتقاد دارد که باید برای آبادی محل و شهر خود بطور جدی و تمام وقت کار کرد تا شاهد شکوفایی و رشد بالای جوانان شهرش در زمینه های اقتصادی،فرهنگی و علمی شود.
خانی یکی از دغدغه های اصلی و مهم خود را جذب سرمایه و ایجاد کارخانه های صنعتی در منطقه می داند و تا کنون نیز به گفته خودش برای ایجاد منطقه صنعتی خیرآباد تلاش های بسیاری را انجام داده است تا جوان ورامینی از معضل بیکاری رنج نبرده و بتواند با بدست آوردن فرصت شغلی به امر مقدس ازدواج و تشکیل خانواده فکر کند.
مطالب فوق جزو صحبت هایی بود که علی خانی عضو شورای اسلامی شهر ورامین فی البداهه قبل از شروع مصاحبه برای ما عنوان کرد.
از او خواستیم تا برای ارائه مطالب و عملکرد خود در این مدت شرح مختصری گزارش دهد که با خوشرویی و دست و دلبازی خاصی پذیرای ما شد.
سوال:جناب آقای خانی به عنوان یکی از ۱۳ عضو شورا از عملکرد خود رضایت دارید؟
خانی در جواب با اشاره به اینکه جواب این سوال را باید از شهروندان بپرسید اما؛به عنوان عضو و خادم مردم عزیزم در مجموعه شورا هیچ وقت به شرایط موجود راضی نبوده و براین باور هستم که برای ساختن شهری آباد در زمینه های علمی،فرهنگی و اقتصادی باید خیلی تلاش کنیم.
وی گفت:وقتی به شرایط موجود شهر از لحاظ عدم وجود و استقرار صنایع بزرگ و مولد اشتغال نگاه می کنم بسیار ناراحت می شوم و این سوال در ذهنم شکل می گیرد که چرا نباید این صنایع و کارخانجات که می توانست برای اشتغال و تشکیل خانواده یک جوان ورامینی بسیار مفید باشد نباید در شهرستان وجود داشته باشد؟
خانی ادامه داد: صبح که برای سرکار آمدن از خانه بیرون می آیم مردم و جوانان بسیاری را می بینم که برای کسب درآمد باید هر روز به تهران رفته و شب ها نیز خسته به خانه یا بهتر است بگوییم به خوابگاه خود بر می گردند.
بنابراین لازم می دانم تا همه مسئولین شهرستان دست به دست هم داده و برای آبادانی شهرمان نهایت تلاش و کوشش خود را بکنند.
عضو شورای شهر به بودجه شهرداری ورامین اشاره کرد و افزود:بودجه فعلی شهرداری با توجه به وسعت کارهای عمرانی در سطح شهر کفاف هزینه ها را نمی دهد و باید فکری اساسی برای این مهم شود.
سوال:آقای خانی جنابعالی را به نماینده مردم منطقه “خیرآباد و مدرس” متهم می کنند و می گویند که تمام سعی خود را برای این منطقه بکار بسته اید؟آیا این حرف ها را قبول دارید یا خیر؟
جواب:ببینید این عین بی انصافی است که کسی بگوید خانی نماینده خیرآباد،مدرس و روغنکشی می باشد،شما می توانید به عنوان یک خبرنگار و فرد رسانه ای با توجه به شناختی که از شهر ورامین دارید این موضوع را بررسی کنید و ملاحظه کنید که تا قبل از دوره چهارم شوراها چه مقدار کارهای اجرایی و عکرانی در این مناطق شده است؟
خانی با بیان اینکه منطقه های خیرآباد،مدرس و روغنکشی جزو مناطق محروم شهر هستند می گوید:شما میزان اعتبارات صرف شده در ورامین را نسبت به این مناطق بررسی کنید در نتیجه خواهید دید که هر چه برای این مناطق کارهای عمرانی شود در مقابل این ۱۶ سالی که از عمر شوراهای اسلامی شهر می گذرد به هیچ هنوان قابل مقایسه نمی باشد.
به عنوان مثال همین منطقه خیرآباد که عنوان کردید هنوز از حداقل امکانات اعم از ایستگاه تاکسی برخوردار نبوده و تازه با پیگیری هایی که کرده ایم توانسته ایم با مساعدت شهردار محترم ایستگاه تاکسی برای این منطقه خیرآباد و مدرس ایجاد نماییم که البته شهر خیرآباد هنوز در دست اقدام می باشد.
مشکل دیگری که مردم این منطقه با آن دست و پنجه نرم می کنند نبود یک مصلی خوب و در خور شان مردم برای نماز جمعه بوده که همچنان این مشکل به قوت خود باقی می باشد و اقدام مفیدی نشده است.
یکی دیگر از کمبود ها عدم وجود فضای سبز مناسب و ترافیک سنگین موجود در شهر با توجه به تعداد جمعیت مستقر در منطقه خیرآباد می باشد.
به عنوان نمونه همین بازگشایی معابر شهرک مدرس کاری بس بزرگ و عظیم بود که شهروندان این شهر عقب نشینی املاک و مالکین در این محل را غیر ممکن می دانستند که با حول و قوه الهی و پشتیبانی و مدیریت صحیح شهردار این مهم نیز بعد از چهل سال انتظار به منصه ظهور رسید.
خانی تصریح کرد:کافی است شما سری به منطقه لرآباد خیرآباد بزنید و ببینید که مردم شریف و بزرگوار این محله با مشکل آسفالت که از ضروریات و واجبات اولیه یک محل می باشند تا همین چند وقت پیش محروم بودند که این معضل نیز در حال پیگیری و رفع آن هستیم.
وی ادامه داد:حالا بیاییم کمی انصاف به خرج داده و این منطقه را با مناطقی از جمله مرکز شهر و محله های دیگر مقایسه کنیم آیا این حق برای مردم این منطقه نباید محفوظ باشد تا از حداقل امکانات شهری برخوردار شوند.
عضو شورای اسلامی شهر ورامین گفت:نباید این نکته را فراموش کنیم که منطقه خیرآباد از مناطق مهم و استراتژیک شهرستان محسوب شده و درآمد خوبی برای شهرداری و مجموعه شهر با توجه به صنایع و کارخانجات مهم در آن می باشد به ارمغان می آورد.
خانی در پایان گفت:همه این مشکلات باید روزی از همه مناطق شهر ورامین به ویژه مناطق محروم برچیده شده و یک عضو شورا هیچ وقت نباید نگاه اختصاصی و خدای ناکرده متعصابه به یک منطقه داشته باشد.
خانی گفت:برای بنده دهوین،ده شریفا،خیرآباد،مدرس،روغنکشی و همه جای ورامین یکی بوده و بر این عقیده پایبند هستم که باید امکانات در همه جای ورامین با توجه به نیاز محله ها به طور مساوی و برابر تقسیم و در اختیار همه شهروندان عزیز و گرامی قرار گیرد.
تهیه و تنظیم:حسن خوانساریان

پیوند کوتاه
خبرهای مرتبط
آخــرین خبــرها
صورت جامع و هزینه شهرداری در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ صورت جامع و هزینه شهرداری در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ پنجاه و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار شد. دیدار اعضاءشورای اسلامی شهر ورامین با فرمانده سپاه بررسی ساماندهی روز بازارها و وانت بارها در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر ورامین پنجاه و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی برگزار شد چهل و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار شد کمیته فرهنگی مذهبی شورای اسلامی شهر ورامین برگزار گردید دیدار رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر با دادستان شهر بازدید رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر از کارگاههای شیشه وآبگینه ورامین دیداراعضا شورای اسلامی شهر با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تجلیل فرماندار و امام جمعه موقت از رئیس و اعضاءشورای اسلامی شهرورامین بازدید رئیس و اعضاء کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی ازمحل احداث آرامستان جدید شهر اختتامیه نخستین عهدواره چهله مهدویت برگزار شد کمیته بهداشت و محیط زیست کمیسیون فرهنگی اجتماعی تشکیل شد درروز اول مسابقات گروه دو لیگ جوانان مناطق کشورکه به میزبانی ورامین در سالن شهید مهر جو عبدل آباد برگزار میشود ، جعفر اردستانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر و ابوالفضل جعفری رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر بهمراه فرماندار و معاونین ایشان حضور یافتند و با بازیکنان تیم های شهر ورامین از نزدیک گفتگو و برایشن آرزوی موفقیت نمودند. کمیته اجتماعی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرورامین تشکیل شد بازدید اعضاءکمیسیون توسعه وعمران از پارک ۱۵خرداد جهت بررسی مشکلات آن بودجه ۱۴۰۱ شهرداری ورامین تصویب شد با حضور رئیس و اعضاءکمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر،شهردارو مدیران مناطق شهرداری جلسه برگزارشد ۲۲بهمن ۱۴۰۰ کمیسیون توسعه عمران شورای اسلامی شهر ورامین برگزار گردید بازدید رئیس و اعضاء کمیسیون فرهنگی اجتماعی از مرکز شبانه روزی دنیای نو کمیته فرهنگی مذهبی کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار گردید مراسم افتتاحیه نمایشگاه کار آفرینی و دستاورد های روستایی و عشایری شهرستان ورامین
.