| انتشار دهنده: روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ورامین |

تعداد بازدید خبر: 967

شهرمان را زیبا جلوه دهیم

وارنا شهر-صاحب پاکروان کارشناس ارشد برنامه ریزی شهر نوشت:فلسفه فکری زیبایی و شهر از قرن 19 آغاز شد و امروز به مفهوم یادمان سازی و زیبا نمودن فضای شهر به کار می رود.

بر اساس این گزارش صاحب پاکروان معتقد است که زیبا سازی فرایند توسعه ویژگی های بصری است که در فضای شهر صورت می گیرد(آرایش و پیرایش چهره شهر).

وی نوشت:”جنبش زیبایی شناسی شهری”رویکرد پیشرفته ای است که نه تنها به خاطر زیبا نمودن بلکه به معنای ابزار کنترل اجتماعی از طریق راضی نگه داشتن مردم و پاسخگویی به نیاز آنها مورد مطالعه قرار می گیرد.
عملیات زیبا سازی فرایندی است که به توسعه کیفی فضای شهر و ارتقای کیفیت زندگی شهری می پردازد تا به شکل گیری شهر سالم،فرهنگی و انسان مدار برسد.
شهری زیباست که بر اساس شرایط محیطی و نیازهای انسانی به صورت منطقی و متناسب شکل گرفته باشد.شهری که به کیفیت زندگی و روح و روان انسان احترام بگذارد.
امروزه در تمام شهر های دنیا زیبایی یک شهر به عنوان امر بسیار مهم مورد توجه قرار گرفته است،به عنوان مثال در بسیاری از شهر های برزیل روی هیچ بامی نمی توان آنتن تلویزیونی یافت.
مردم شهرها به زیبایی شهر خود اهمیت می دهند و دوست ندارند که هنگام عبور از خیابان های شهر چشمانشان به میله های آهنی دریافت کننده ی امواج تلویزیونی بیافتد.
برای تحقق این امر از تلویزیون هایی با قدرت گیرندگی بالا بهره می گیرند و یا از آنتن های خانگی کوچک با قدرت دریافت کنندگی بالا استفاده می کنند و یا از آنتن مرکزی استفاده می شود.یعنی یک ساختمان و یک آنتن.
مردم این شهر ها از آوریزان کردن لباس بر وی طناب و در بالکن ها خودداری می کنند.
صاحب پاکروان بر این عقیده است که پروژه های زیباسازی می بایست در جهت گسترش این ارتباط حرکت کنند.این یک قانون جهانی است.اما امروز رفتارهای فرهنگی هر منطقه در تعیین خط مشی این ارتقاء تاثیر گذارند.
سالیان سال است از طرح شعارهای “شهر ما خانه ما” و “شهرداری در خدمت مردم”و شعارهایی از این دست می گذرد،اما کمتر شهروندانی قلبا احساس می کنند که شهرشان خانه شان است و شهرداری در خدمت آنها،با صرف هزینه های اطلاع رسانی بالا و ساخت فیلم ها و انیمیشن های مختلف در سال های گذشته ،تازه موفق شدیم بخشی از مردم را راضی کنیم تا راس ساعت مقرر زباله هایشان را بیرون منزل بگذارند.
هنوز مردم هنگامی که وجهی را به شهرداری پرداخت می کنند،نه اعتمادی به این سیستم دارند و نه آن را موجه می دانند و ما درک نکرده ایم که تمامی این رفتارها در محیط های ناشی از عدم ارتباط مناسب شهر و شهروند است،نه فرهنگ غلط مردم.
مطلب دیگری که در زیبایی شهرهای ایران موثر است داشتن سامانه شوتینگ که این وظیفه ی معماران است که برای هر ساختمان فضایی را نیز به کانال شوتینگ اختصاص دهند.این امر باعث می شودکه دیگر درون شهر زباله های بیرون آمده از کیسه زباله ای که از طبقه ی پنجم ساختمانی به بیرون پرت شده را نبینیم.
“صاحب پاکروان”کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری شهرداری ورامین

پیوند کوتاه
خبرهای مرتبط
آخــرین خبــرها
صورت جامع و هزینه شهرداری در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ صورت جامع و هزینه شهرداری در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ پنجاه و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار شد. دیدار اعضاءشورای اسلامی شهر ورامین با فرمانده سپاه بررسی ساماندهی روز بازارها و وانت بارها در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر ورامین پنجاه و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی برگزار شد چهل و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار شد کمیته فرهنگی مذهبی شورای اسلامی شهر ورامین برگزار گردید دیدار رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر با دادستان شهر بازدید رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر از کارگاههای شیشه وآبگینه ورامین دیداراعضا شورای اسلامی شهر با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تجلیل فرماندار و امام جمعه موقت از رئیس و اعضاءشورای اسلامی شهرورامین بازدید رئیس و اعضاء کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی ازمحل احداث آرامستان جدید شهر اختتامیه نخستین عهدواره چهله مهدویت برگزار شد کمیته بهداشت و محیط زیست کمیسیون فرهنگی اجتماعی تشکیل شد درروز اول مسابقات گروه دو لیگ جوانان مناطق کشورکه به میزبانی ورامین در سالن شهید مهر جو عبدل آباد برگزار میشود ، جعفر اردستانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر و ابوالفضل جعفری رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر بهمراه فرماندار و معاونین ایشان حضور یافتند و با بازیکنان تیم های شهر ورامین از نزدیک گفتگو و برایشن آرزوی موفقیت نمودند. کمیته اجتماعی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرورامین تشکیل شد بازدید اعضاءکمیسیون توسعه وعمران از پارک ۱۵خرداد جهت بررسی مشکلات آن بودجه ۱۴۰۱ شهرداری ورامین تصویب شد با حضور رئیس و اعضاءکمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر،شهردارو مدیران مناطق شهرداری جلسه برگزارشد ۲۲بهمن ۱۴۰۰ کمیسیون توسعه عمران شورای اسلامی شهر ورامین برگزار گردید بازدید رئیس و اعضاء کمیسیون فرهنگی اجتماعی از مرکز شبانه روزی دنیای نو کمیته فرهنگی مذهبی کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار گردید مراسم افتتاحیه نمایشگاه کار آفرینی و دستاورد های روستایی و عشایری شهرستان ورامین
.