| انتشار دهنده: روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ورامین |

تعداد بازدید خبر: 1,717

حماسه یک چریک در جبهه سوسنگرد/ آشنایی با شهید طلبه اهل ورامین

وارنا شهر-شهید سید مصطفی محمودی چریکی بود که در جنگهای نامنظم شهید چمران حماسه های کم نظیری خلق کرد وتوانست در تاریخ ورامین جاودانه شود.

دفاع مقدس و جنگ هشت ساله اگرچه بیش از بیست و پنج سال از اتمامش می گذرد اما همچنان فرهنگ و مفاهیم حاصل از این واقعه بزرگ و فراموش ناشدنی در زندگی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و دینی ملت ایران اثرگذار است.

بسیاری از کارشناسان علوم سیاسی و بزرگان عرصه جنگ در جهان، دفاع ملت ایران در برابر رژیم بعث عراق که از سوی تمامی مستکبران عالم حمایت می شد را یک معجزه می دانند که با هیچ اصول و قاعده جنگی سازگار نیست.

۱۴۰۰ ستاره درخشان در آسمان ورامین

رژیم بعث عراق و حامیان آنان تصور می کردند که کار نظام ایران که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی خود بود به فاصله چند روز تمام می شود به همین خاطر هیچگاه تصور جنگی هشت ساله و شکست در این عرصه را نمی کردند.

شهرستان ورامین در بین شهرستان های استان تهران در دفاع مقدس و جریان جنگ هشت ساله خوش درخشید به طوری که این منطقه بیش از ۱۴۰۰ شهید و ۳۰۰۰ جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرد و برای همیشه به عنوان سند افتخار دیار ۱۵ خرداد ثبت و ضبط شد.
1614519

گذشت بیش از ۳۴ سال از شهادت یار صادق شهید چمران

در این میان جوانان و رزمندگانی بودند که با دست کشیدن از بهترین سرمایه خود یعنی جانشان و لبیک گفتن به فرمان امام راحل، در میادین جنگ حاضر شدند و برای همیشه تاریخ نامشان را به عنوان ستارگان درخشان و مدافعان اصلی نظام اسلامی ثبت و ضبط کردند.

شهید سید مصطفی محمودی یکی از ۱۴۰۰ شهید شهرستان ورامین است که اگرچه بیش از ۳۰ سال از شهادت مظلومانه وی در جبهه سوسنگرد می گذرد اما همچنان یاد سلحشوری های وی در این دیار برای مردم متدین ورامین ماندگار مانده است.

همچنین شهید سید مصطفی بخاطر فعالیت های گسترده خود در ستاد برگزاری نماز جمعه به عنوان یکی از پنج شهید نماز جمعه ورامین شناخته شده و به عنوان سند افتخاری برای این ستاد برای همیشه ثبت و ضبط شده است

تاکنون شخصیت های لشکری و کشوری بسیاری در طول سالهای اخیر با حضور در بیت شهید محمودی نسبت به رشادت ها و سلحشوری های این یار دیرین شهید چمران ادای احترام کرده و بر ادامه یافتن راه شهیدان تأکید کردند

سلحشورهای شهید محمودی در جبهه سوسنگرد

روزهای پایانی هر سال در شهرستان ورامین یادآور شهادت مردی بزرگ و چریکی سلحشور و شجاع است که توانمندی و جسارتش، سبب شد تا به گروه جنگ های نامنظم شهید چمران راه یافته و در کنار همرزمان خود، حماسه های عظیمی را در جبهه سوسنگرد بیافریند.

شهید محمودی متجاوز از یکسال در نهادهای انتظامی بطور داوطلب و تمام وقت کار می کرد و همزمان به فعالیتهای فرهنگی مانند پخش کتاب در روستاها و همچنین آموزش نظامی می پرداخت و سپس عازم حوزه علمیه قم شد و با شور و عشق خاصی به فراگیری علوم دینی پرداخت و تحصیل خود را تا قبل از اعزام به جبهه جنگ تحمیلی بعث عراق علیه ایران ادامه داد و با شروع جنگ تحمیلی با کوشش و تلاش بسیار، موفق به اعزام به جبهه شد و حدود سه ماه در جبهه سوسنگرد مبارزه کرد و در نوزدهم اسفندماه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و آسمانی شد.

همرزم شهید سید مصطفی محمودی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهید سید مصطفی محمودی از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران فعالیت های مبارزاتی خود را آغاز کرد و بارها در برنامه های مختلف حضوری فعال داشت.

محسن احمدی افزود: وی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نیز در کمیته انقلاب اسلامی و ساماندهی نهادهای انقلابی در شهرستان ورامین نقش مهمی را ایفا کرد و توانست به خوبی از ظرفیت های ایجاد شده استفاده کند.

وی ادامه داد: با آغاز جنگ تحمیلی بدون هیچ درنگی از جمله لبیک گویان به فرمان امام راحل بود و در جبهه های جنگ حاضر شد و به دلیل توانمندی و شجاعت کم نظیرش در گروه جنگ های نامنظم شهید چمران راه یافت و توانست حماسه های بزرگی را خلق کند.

احمدی اضافه کرد: شهید محمودی فردی خوش برخورد و خنده رو بود و هیچگاه احترام به پدر و مادرش را از یاد نمی برد و تشییع باشکوه وی در سال ۵۹ نشان دهنده جایگاه این شهید بزرگوار در میان مردم دیار۱۵ خرداد بود.

پیوند کوتاه
خبرهای مرتبط
آخــرین خبــرها
صورت جامع و هزینه شهرداری در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ صورت جامع و هزینه شهرداری در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ پنجاه و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار شد. دیدار اعضاءشورای اسلامی شهر ورامین با فرمانده سپاه بررسی ساماندهی روز بازارها و وانت بارها در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر ورامین پنجاه و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی برگزار شد چهل و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار شد کمیته فرهنگی مذهبی شورای اسلامی شهر ورامین برگزار گردید دیدار رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر با دادستان شهر بازدید رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر از کارگاههای شیشه وآبگینه ورامین دیداراعضا شورای اسلامی شهر با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تجلیل فرماندار و امام جمعه موقت از رئیس و اعضاءشورای اسلامی شهرورامین بازدید رئیس و اعضاء کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی ازمحل احداث آرامستان جدید شهر اختتامیه نخستین عهدواره چهله مهدویت برگزار شد کمیته بهداشت و محیط زیست کمیسیون فرهنگی اجتماعی تشکیل شد درروز اول مسابقات گروه دو لیگ جوانان مناطق کشورکه به میزبانی ورامین در سالن شهید مهر جو عبدل آباد برگزار میشود ، جعفر اردستانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر و ابوالفضل جعفری رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر بهمراه فرماندار و معاونین ایشان حضور یافتند و با بازیکنان تیم های شهر ورامین از نزدیک گفتگو و برایشن آرزوی موفقیت نمودند. کمیته اجتماعی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرورامین تشکیل شد بازدید اعضاءکمیسیون توسعه وعمران از پارک ۱۵خرداد جهت بررسی مشکلات آن بودجه ۱۴۰۱ شهرداری ورامین تصویب شد با حضور رئیس و اعضاءکمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر،شهردارو مدیران مناطق شهرداری جلسه برگزارشد ۲۲بهمن ۱۴۰۰ کمیسیون توسعه عمران شورای اسلامی شهر ورامین برگزار گردید بازدید رئیس و اعضاء کمیسیون فرهنگی اجتماعی از مرکز شبانه روزی دنیای نو کمیته فرهنگی مذهبی کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار گردید مراسم افتتاحیه نمایشگاه کار آفرینی و دستاورد های روستایی و عشایری شهرستان ورامین
.