| انتشار دهنده: روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ورامین |

تعداد بازدید خبر: 1,634

وقتی یاد اظهارات نماینده شهرمان در مورد شهید والامقام دانایی فر میافتم شرمنده می شوم!

وارنا شهر-گروهبانیکم "جمشید دانایی فر"به عنوان مرزبان در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بود که پس از ۳۶ روز اسارت توسط گروه جیش العدل، به شهادت رسید. انتشار خبر دار زدن وی که تنها بیست روز از بدنیا آمدن فرزندش گذشته بود، موجی از واکنشها را در میان مردم آزاده و میهن پرست ایران اسلامی برانگیخت.

“سید محسن رضایی”رییس شورای اسلامی شهر ورامین نوشت:هنوز بیست روز از تولد فرزندش نگذشته بود که خبر به دار زدن دانایی فر در شبکه های مجازی پخش شد.
279579_854

شهادت در راه اسلام و دفاع از تمامیت ارضی آرزوی هر ایرانی عاشق به ارزش های اسلامی و پیرو ولایت می باشد اما؛هیچ چیزی سخت تر و دشوارتر از آن نیست که خودی ها او را به پیوستن به گروه جیش العدل متهم کردند آنهم در آن شرایطی که همسر شهید دانایی فر مثل همه همسران و شیرزنان ایرانی دیگر سعی می کرد عدم حضور یار و همراه خود را به خاطر شهید شدنش در راه اسلام و وطن خود هموار کند.
اما آنچه در آن روزها توانست مرحم ویژه ای بر دل داغدیده این خانواده عزیز بگذارد دیدار رییس جمهور محبوب و مردمی جناب آقای دکتر حسن روحانی با خانواده آن شهید بود.

download (1)

دیداری که برخی از همین آقایونی که از پیوستن شهید دانایی فر به گروه جیش العدل خبر می دادند رییس دولت را به عدم داشتن اطلاعات در خصوص وضعیت شهید دانایی فر متهم کرده و این دیدار را به نوعی به چالش کشیدند.غافل از اینکه حسن روحانی سالیان درازی است که خود مرد میدان مهم و تاثیر گذار امنیتی بوده و هرگز بازی نمی خورد.
*** جیش العدل دانایی‌فر را سال ۱۳۹۳ به شهادت رساند
۴ فروردین ۱۳۹۳ گروه معاند جیش العدل در وبلاگ خود اعلام کرد که جمشید دانایی فرد را دار زده است .این گروه ادعا کرد که آقای دانایی‌فر را به تلافی مرگ یکی از نزدیکان اعضای گروه خود در زندانی داخل ایران که زیر شکنجه کشته گردید شهید کرده است.
همچنین مولوی عبدالحمید، امام جمعه وقت اهل سنت زاهدان، در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ اذعان کرد که موضوع کشته شدن جمشید دانایی‌فر به دست گروه جیش العدل و دفن او در کوه های بلوچستان ایران «تقریبا تایید شده است».
وی گفت:افرادی که برای مذاکره با گروه جیش العدل و تحویل گرفتن مرزبانان ایرانی از مرزهای ایران خارج شده بودند، نتیجه گرفته‌اند که جسد آقای دانایی‌فر در مناطق کوهستانی بلوچستان ایران دفن شده است.
وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و سربازان گمنام امام زمان عج پس از یک سال در فروردین ۱۳۹۴ در بیانیه‌ای اعلام کرد که پیکر وی را کشف و شناسایی کرده به کشور منتقل نموده‌است.
***واکنش نماینده مجلس و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در خصوص شهید دانایی فر
هنوز روز های زیادی از اسارت و خبر شهادت این سرباز وفادار به ولایت و میهنش نمی گذشت که نقوی نماینده شهر ما(ورامین) در مصاحبه ای از پیوستن “شهید جمشید دانایی فر”به گروه خبیث و شیطانی جیش العدل خبر داد و در ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ گفت: ﻗﺮاﺋن و دلایلی وجود دارد ﮐﻪ جمشید داﻧﺎﯾﯽ ﻓﺮ زنده است و با مجاهدان جیش العدل همکاری می کند اما نمی تواند آن را فعلا تایید یا تکذیب کندوبرخی اذعان نموده اند که به آمریکا پناهنده شده است ولی این ادعا هم تایید نشده است.
این اظهارات می توانست باعث تغییر و تشویش اذهان عمومی نسبت به شخص شهید دانایی فر و خانواده محترم وی گردد که خوشبختانه با سفر رییس جمهور محبوب و مردمی به سیستان و دیدار با خانواده این شهید علاوه بر تسلی دل داغدیدگان و اقوام شهید روح تازه ای به جسم و جان مصیبت دیدگان این حادثه بخشید.
حال سوال اینجاست که چرا تا وقتی که ما از صحت و سقم این اطلاعات مطمئن نشدیم در آن شرایط بسیار حساس که خانواده شهید دانایی فر چشم به راه بازگشت عزیز ترین هستی و دارایی خود(فرزندشان) هستند خیلی راحت با زدن تهمت قلب این خانواده را که مصیبت از دست دادن فرزندشان را دیده اند آنهم در سطح ملی و جهانی جریحه دار تر می کنیم؟
من به نوبه خودم به عنوان یک شهروند ورامینی بابت اظهارات نماینده شهرم از همه مردم استان سیستان و بلوچستان به خصوص خانواده داغدار شهید دانایی فر عذرخواهی کرده و برای آنها صبر در این مصیبت را از خدای متعال خواهان و خواستارم.
مردم سیستان و بلوچستان این را بدانند که یاد و خاطره شهید دانایی فر و شهدای انقلاب اسلامی هیچ وقت از ذهن و قلب مردم ایران اسلامی بیرون نمی رود و یادشان همیشه در روح و جان ما مستدام می باشد.
سید محسن رضایی شهروند ورامینی و رییس شورای اسلامی شهر ورامین

پیوند کوتاه
خبرهای مرتبط
آخــرین خبــرها
صورت جامع و هزینه شهرداری در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ صورت جامع و هزینه شهرداری در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ پنجاه و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار شد. دیدار اعضاءشورای اسلامی شهر ورامین با فرمانده سپاه بررسی ساماندهی روز بازارها و وانت بارها در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر ورامین پنجاه و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی برگزار شد چهل و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار شد کمیته فرهنگی مذهبی شورای اسلامی شهر ورامین برگزار گردید دیدار رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر با دادستان شهر بازدید رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر از کارگاههای شیشه وآبگینه ورامین دیداراعضا شورای اسلامی شهر با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تجلیل فرماندار و امام جمعه موقت از رئیس و اعضاءشورای اسلامی شهرورامین بازدید رئیس و اعضاء کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی ازمحل احداث آرامستان جدید شهر اختتامیه نخستین عهدواره چهله مهدویت برگزار شد کمیته بهداشت و محیط زیست کمیسیون فرهنگی اجتماعی تشکیل شد درروز اول مسابقات گروه دو لیگ جوانان مناطق کشورکه به میزبانی ورامین در سالن شهید مهر جو عبدل آباد برگزار میشود ، جعفر اردستانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر و ابوالفضل جعفری رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر بهمراه فرماندار و معاونین ایشان حضور یافتند و با بازیکنان تیم های شهر ورامین از نزدیک گفتگو و برایشن آرزوی موفقیت نمودند. کمیته اجتماعی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرورامین تشکیل شد بازدید اعضاءکمیسیون توسعه وعمران از پارک ۱۵خرداد جهت بررسی مشکلات آن بودجه ۱۴۰۱ شهرداری ورامین تصویب شد با حضور رئیس و اعضاءکمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر،شهردارو مدیران مناطق شهرداری جلسه برگزارشد ۲۲بهمن ۱۴۰۰ کمیسیون توسعه عمران شورای اسلامی شهر ورامین برگزار گردید بازدید رئیس و اعضاء کمیسیون فرهنگی اجتماعی از مرکز شبانه روزی دنیای نو کمیته فرهنگی مذهبی کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار گردید مراسم افتتاحیه نمایشگاه کار آفرینی و دستاورد های روستایی و عشایری شهرستان ورامین
.