| انتشار دهنده: روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ورامین |

تعداد بازدید خبر: 829

ورامین دیگر شهر بدون چراغ قرمز نیست/ افزایش انضباط رانندگی

وارنا شهر-شهردار ورامین گفت: در گذشته از شهر ورامین به عنوان شهر بدون چراغ قرمز یاد می شد اما امروز در برخی نقاط ورامین چراغ های قرمز نصب و رانندگی شهری نظم و انضباط خاصی پیدا کرده است

علی حیدریان با اشاره به همکاری شهرداری ورامین با راهنمایی و رانندگی برای نصب چراغ ها و علائم رانندگی در نقاط مختلف شهر اظهار داشت: در گذشته بسیاری از شهروندان نسبت به کمبود علائم راهنمایی و رانندگی اعم از تابلو و چراغ معترض بودند که این موضوع در شورای ترافیک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شهردار ورامین افزود: همچنین در چندین مقطع رسانه ها از شهر ورامین به عنوان شهر بدون چراغ قرمز یاد می کردند که نبود چراغ های راهنمایی و رانندگی موجب بروز تصادفات و مجروح شدن شهروندان ورامینی می گشت که در طول ماه های گذشته در این راستا اقدامات مهم و اثربخشی انجام شده است.

تلاش شهرداری ورامین برای افزایش انضباط در رانندگی

وی ادامه داد: در طول چند ماه گذشته و با همکاری راهنمایی و رانندگی، نقاط حادثه خیز و تقاطع های مهم شهری ورامین شناسایی و مورد ارزیابی قرار گرفت و مقرر شد که در برخی از خیابان ها و تقاطع های پرتردد و حادثه ساز شهرستان، چراغ ها و علائم رهنمایی و رانندگی نصب شود.
حیدریان اضافه کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری ورامین به عنوان نماینده شهرداری اقدامات موثری را در راستای اصلاح این امر انجام داد به طوری که امروز مشاهده می شود که در برخی نقاط مهم شهر ورامین چراغ های قرمز نصب و رانندگی شهری نظم و انضباط خاصی پیدا کرده است.

نصب تابلوهای عابرین پیاده در مراکز پرتردد شهر ورامین

این مسئول گفت: طی روزهای اخیر و با هماهنگی راهنمایی و رانندگی شرق استان تهران و شهرستان ورامین، چراغ های راهنمایی و رانندگی در چهارراه اسفندآباد که یکی از چهارراه های پرازدحام شهر ورامین محسوب می شود، نصب شد.

وی ادامه داد: همچنین تابلوها و چراغ های ویژه عبور عابرین پیاده از خیابان در تقاطع ها و مراکز پرازدحام شهر ورامین نصب شده که این موضوع نیز رضایتمندی شهروندان را به همراه داشته است.

برنامه های شهرداری ورامین در سال جاری در بهبود وضعیت عبور و مرور

حیدریان یادآور شد: خوشبختانه همکاری خوب و مناسبی میان شهرداری ورامین و پلیس راهنمایی و رانندگی در شهرستان و شرق استان تهران برقرار شده است و همین امر نقش به سزایی را در کاهش ترافیک شهری و بهبود وضعیت عبور و مرور ایفا خواهد کرد.

این مسئول عنوان کرد: شهرداری ورامین از تمامی ظرفیت و توانمندی خود برای کاهش بار ترافیکی شهری و بهبود عبور و مرور شهروندان اعم از راننده و پیاده استفاده می کند و در این راستا برنامه های متعددی را در سال جاری در دستور کار قرار دارد.
توجه به حمل و نقل عمومی در برنامه های سال ۹۴ شهرداری ورامین

وی افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی را یکی از برنامه های مهم شهرداری ورامین در سال جاری دانست و گفت: شهرداری ورامین تلاش دارد تا فرهنگ اسفتاده از وسائل نقلیه عمومی را در سال جاری بیش از گذشته در ورامین نهادینه سازد.

این مسئول تأکید کرد: در بخش ناوگان تاکسیرانی شهر ورامین، بیش از دو هزار تاکسی در نقاط مختلف این شهرستان فعال هستند که تلاش داریم در این راستا از تمامی ظرفیت این ناوگان برای بهبود وضعیت حمل و نقل در ورامین استفاده کنیم.

ورود تاکسی های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی ورامین

وی هوشمند کردن ناوگان تاکسیرانی را یکی از برنامه های شهرداری ورامین دانست و عنوان کرد: تلاش داریم تا ناوگان تاکسی شهرستان ورامین را از حالت سنتی خارج کرده و به سیستم های مدرن و به روز مجهز کنیم.

این مسئول از رده خارج کردن تاکسی های فرسوده را نیز مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: بر اساس آمارها بیش از ۱۵۰ تاکسی فرسوده در شهر ورامین مشغول به فعالیت است که تلاش داریم در سال جاری این تاکسی ها را از رده خارج و تاکسی های جدید را به ناوگان حمل و نقل ورامین اضافه کنیم.

حیدریان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود توجه به ناوگان اتوبوسرانی را نیز مهم دانست و اظهار داشت: در سال جاری توجه به ناوگان اتوبوسرانی نیز مورد توجه شهرداری ورامین خواهد بود به طوری که تلاش داریم مرکز کنترل هوشمند سازمان اتوبوسرانی را راه اندازی کنیم.

پیوند کوتاه
خبرهای مرتبط
آخــرین خبــرها
صورت جامع و هزینه شهرداری در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ صورت جامع و هزینه شهرداری در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ پنجاه و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار شد. دیدار اعضاءشورای اسلامی شهر ورامین با فرمانده سپاه بررسی ساماندهی روز بازارها و وانت بارها در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر ورامین پنجاه و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی برگزار شد چهل و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار شد کمیته فرهنگی مذهبی شورای اسلامی شهر ورامین برگزار گردید دیدار رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر با دادستان شهر بازدید رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر از کارگاههای شیشه وآبگینه ورامین دیداراعضا شورای اسلامی شهر با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تجلیل فرماندار و امام جمعه موقت از رئیس و اعضاءشورای اسلامی شهرورامین بازدید رئیس و اعضاء کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی ازمحل احداث آرامستان جدید شهر اختتامیه نخستین عهدواره چهله مهدویت برگزار شد کمیته بهداشت و محیط زیست کمیسیون فرهنگی اجتماعی تشکیل شد درروز اول مسابقات گروه دو لیگ جوانان مناطق کشورکه به میزبانی ورامین در سالن شهید مهر جو عبدل آباد برگزار میشود ، جعفر اردستانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر و ابوالفضل جعفری رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر بهمراه فرماندار و معاونین ایشان حضور یافتند و با بازیکنان تیم های شهر ورامین از نزدیک گفتگو و برایشن آرزوی موفقیت نمودند. کمیته اجتماعی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرورامین تشکیل شد بازدید اعضاءکمیسیون توسعه وعمران از پارک ۱۵خرداد جهت بررسی مشکلات آن بودجه ۱۴۰۱ شهرداری ورامین تصویب شد با حضور رئیس و اعضاءکمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر،شهردارو مدیران مناطق شهرداری جلسه برگزارشد ۲۲بهمن ۱۴۰۰ کمیسیون توسعه عمران شورای اسلامی شهر ورامین برگزار گردید بازدید رئیس و اعضاء کمیسیون فرهنگی اجتماعی از مرکز شبانه روزی دنیای نو کمیته فرهنگی مذهبی کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار گردید مراسم افتتاحیه نمایشگاه کار آفرینی و دستاورد های روستایی و عشایری شهرستان ورامین
.