| انتشار دهنده: روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ورامین |

تعداد بازدید خبر: 1,344

برادر آتش‌نشان شهید: یک سال مانده بود که بازنشسته شود

وارنا شهر-بامداد جمعه، هتل هرمز آتش گرفته بود. برادرم همراه تيم‌هاي ديگر آتش‌نشاني به محل اعزام شد.

صدای مداح از پشت تلفن می‌آمد. نام شهید برکت جوذری در فضای مزار پیچیده بود. همان آتش‌نشانی که بامداد جمعه برای نجات جان مسافران هتل هرمز به آتش زد اما جان خود را باخت تا اکنون «قهرمان» مردم بندرعباس باشد. برادر شهید جوذری دو روز است او را از دست داده. وقتی یاد از «اخوی»اش می‌کند، نفس‌هایش تکه‌تکه می‌شود. او با حسرت می‌گوید که تنها یک سال تا بازنشسته شدن برادرش باقی مانده بود. پسر بزرگ شهید جوذری نیز تصمیمی گرفته است که تصویری آشنا را برای خانواده‌اش زنده کرده؛ او می‌خواهد راه پدرش را ادامه دهد؛ می‌خواهد آتش‌نشان شود.

‌‌ این حادثه چگونه اتفاق افتاد؟

بامداد جمعه، هتل هرمز آتش گرفته بود. برادرم همراه تیم‌های دیگر آتش‌نشانی به محل اعزام شد. همکارانش به من گفته‌اند که وقتی داشتند آتش را خاموش می‌کردند صدای فریادهای آنهایی که در آتش مانده بودند به گوش برادرم خورد که داد می‌زدند «به دادمان برسید». برادرم همراه یکی دیگر از همکارانش با نردبان آتش‌نشانی به طبقه دوم رفت. آنجا کپسول آتش‌نشانی و ماسک خودش را به مصدومان داد اما وقتی می‌خواست با نردبان برگردد به دلیل شدت گازگرفتگی، همان جا روی نردبان در هوا آویزان شد. متاسفانه وقتی به بیمارستان بردند جانش را از دست داد.

‌ فکر می‌کنید برادرتان چرا جان خود را به خطر انداخت؟

برادرم به خاطر احساس مسوولیتی که داشت و برای در امان ماندن مصدومان حادثه، جان خودش را فدا کرد.

‌ چه مدت از خدمت برادرتان در آتش‌نشانی می‌گذشت؟

اخوی‌ام یک سال دیگر بازنشسته می‌شد. آخرهای خدمتش بود که جانش را برای نجات همنوعانش از دست داد.

‌ شهید جوذری چند سال‌شان بود؟

برادرم ۴٠ سالش بود.

‌ همسر و فرزند داشتند؟

بله. برادرم سه پسر و یک دختر هم دارد که پسر بزرگش ٢٠ ساله است.

‌ پدر و مادر شما وقتی برادرتان می‌خواست آتش‌نشان شود چه واکنشی نشان دادند؟

پدر و مادرم و حتی خود من بارها به اخوی‌ام گفته بودیم که آتش‌نشانی خطراتی دارد که باید با آگاهی از آنها لباسش را پوشید. می‌گفتیم خیلی کار سختی است و مدام با جان انسان‌ها در ارتباط است.

‌ برادرتان چه پاسخی می‌داد؟

برادرم به آتش‌نشانی علاقه داشت چون می‌خواست به مردم کمک کند. او روحیه اجتماعی داشت. به کارش عشق می‌ورزید. یادم است در همان بار اول هم در امتحانات آتش‌نشانی قبول شد. هم علاقه‌مند به این کار بود و هم ورزشکار.

‌ شهید جوذری سابقه آسیب دیدگی در عملیات‌های دیگر را هم داشت؟

خودش خیر، اما برای‌مان تعریف کرده بود که در بین همکارانش عده‌ای آسیب دیده بودند.

‌ این حوادث باعث تردید در او نشده بود؟

خیر. برادرم در کارش مصمم بود. نسبت به نجات جان مردم احساس مسوولیت می‌کرد.

‌ برای دوران بازنشستگی‌اش چه آرزوهایی داشت؟

[با بغض] برکت می‌خواست زندگی بچه‌هایش را سر و سامان بدهد. می‌خواست پسرهایش را داماد کند، دخترش را عروس کند. به مردم کمک کند اما جانش را از دست داد.

‌ برادرتان چه خلق و خویی داشت؟

برادرم اهل رفت و آمد با آشنایان بود. در برگزاری مراسم عروسی پیش قدم می‌شد. اگر کسی مشکلی داشت به او کمک می‌کرد. سعی می‌کرد برای گرفتن وام به دیگران کمک کند.

‌ واکنش مردم نسبت به فداکاری برادر شما چه بود؟

در مراسم تشییع مردم آمده بودند. با اینکه در رسانه‌ها کمتر درباره این حادثه حرف زده شد اما مردم آمده بودند.

‌‌ از مسوولان شهر بندرعباس کسی آمده بود؟

بله. شهردار و فرماندار آمده بودند.

‌‌ از فرزندان شهید جوذری کسی می‌خواهد آتش‌نشان شود؟

بله. پسر بزرگش تصمیم گرفته آتش‌نشان شود.

‌ شهادت پدرش در تصمیم او تاثیر منفی نگذاشته؟

خیر. اصلا. او می‌خواهد راه پدرش را ادامه دهد.

منبع:روزنامه اعتماد

پیوند کوتاه
خبرهای مرتبط
آخــرین خبــرها
صورت جامع و هزینه شهرداری در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ صورت جامع و هزینه شهرداری در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ پنجاه و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار شد. دیدار اعضاءشورای اسلامی شهر ورامین با فرمانده سپاه بررسی ساماندهی روز بازارها و وانت بارها در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر ورامین پنجاه و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی برگزار شد چهل و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار شد کمیته فرهنگی مذهبی شورای اسلامی شهر ورامین برگزار گردید دیدار رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر با دادستان شهر بازدید رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر از کارگاههای شیشه وآبگینه ورامین دیداراعضا شورای اسلامی شهر با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تجلیل فرماندار و امام جمعه موقت از رئیس و اعضاءشورای اسلامی شهرورامین بازدید رئیس و اعضاء کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی ازمحل احداث آرامستان جدید شهر اختتامیه نخستین عهدواره چهله مهدویت برگزار شد کمیته بهداشت و محیط زیست کمیسیون فرهنگی اجتماعی تشکیل شد درروز اول مسابقات گروه دو لیگ جوانان مناطق کشورکه به میزبانی ورامین در سالن شهید مهر جو عبدل آباد برگزار میشود ، جعفر اردستانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر و ابوالفضل جعفری رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر بهمراه فرماندار و معاونین ایشان حضور یافتند و با بازیکنان تیم های شهر ورامین از نزدیک گفتگو و برایشن آرزوی موفقیت نمودند. کمیته اجتماعی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرورامین تشکیل شد بازدید اعضاءکمیسیون توسعه وعمران از پارک ۱۵خرداد جهت بررسی مشکلات آن بودجه ۱۴۰۱ شهرداری ورامین تصویب شد با حضور رئیس و اعضاءکمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر،شهردارو مدیران مناطق شهرداری جلسه برگزارشد ۲۲بهمن ۱۴۰۰ کمیسیون توسعه عمران شورای اسلامی شهر ورامین برگزار گردید بازدید رئیس و اعضاء کمیسیون فرهنگی اجتماعی از مرکز شبانه روزی دنیای نو کمیته فرهنگی مذهبی کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار گردید مراسم افتتاحیه نمایشگاه کار آفرینی و دستاورد های روستایی و عشایری شهرستان ورامین
.