| انتشار دهنده: روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ورامین |

تعداد بازدید خبر: 1,408

فتح اله فرجی:دولت دهم با تقسیمات ناصحیح مشکلات متعددی را در ورامین و پیشوا به وجود آورد/پایانه ورامین در برزخ راه‌اندازی/ اختلاف بر سر سرمایه‌ای میلیاردی

وارنا شهر-راه‌اندازی پایانه ورامین که از مدت‌ها پیش و با اعتبار چندمیلیاردی از سوی شهرداری ورامین آغاز شد، اکنون به دلیل قرار گرفتن در حوزه تقسیمات شهرستان پیشوا در برزخ قرارگرفته است.

شهرستان ورامین با جمعیت چند صدهزارنفری خود انواع اقوام و قومیت‌های مختلف را در خود جای‌داده و به منطقه‌ای مهاجرپذیر تبدیل‌شده است.

تبدیل شهرستان ورامین به یک منطقه مهاجرپذیر و قرار گرفتن در کنار پایتخت، وجود پایانه را برای دیار ۱۵ خرداد به موضوعی غیرقابل‌انکار تبدیل می‌کند.

سعید تاجیک یکی از شهروندان ورامینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: راه اندازی ساختمان پایانه جدید شهرستان ورامین یکی از مطالبات مردم و شهروندان بوده و شهرداری نیز طی سال های اخیر زمینی را برای این منظور در نظر گرفت.

وی افزود: آنطور که به شهروندان اطلاع داده اند، اختلاف نظر میان مسئولان شهرداری ورامین و فرماندار پیشوا و قرار گرفتن زمین مورد نظر در حوزه استحفاظی پیشوا سبب شده تا این پروژه با موانعی روبرو شود.

تاجیک ادامه داد: اختلاف نظرهای موجود سبب شده تا این پروژه مهم هنوز به نتیجه نهایی نرسد.

جرقه اختلافات ساختمان پایانه ورامین از کجا آغاز شد؟

ماجرا از آنجا آغاز شد که شهرداری ورامین در دوران مدیریت قبلی در شمال کمربندی ورامین- پیشوا با اختصاص زمینی، اقدام به ساخت ساختمان پایانه این شهرستان برای ساماندهی وسایل نقلیه درون‌شهری و برون‌شهری کرد.

در زمان تصمیم شهرداری ورامین برای ساخت ساختمان پایانه ورامین در شمال کمربندی ورامین- پیشوا، منطقه پیشوا به‌عنوان زیرمجموعه شهرستان ورامین محسوب می‌شد.

شهرداری ورامین نیز با توجه به این موضوع، شروع به ساخت ساختمان پایانه شهرستان ورامین کرد و اعتباری چندمیلیاردی را برای ساخت این مکان در نظر گرفت.

شهرداری ورامین و فرمانداری پیشوا رو درروی یکدیگر

در سال ۸۹ و با تصمیم دولت دهم، منطقه پیشوا از مجموعه شهرستان ورامین جدا و به یک شهرستان مستقل تبدیل شد و همین موضوع جرقه اختلافات را بر سر مالکیت این ساختمان روشن کرد.

شهرداری ورامین اعلام می‌کند که کار ساخت پایانه ورامین درزمانی آغاز شد که پیشوا جز ورامین بود، به همین خاطر تخلفی از سوی شهرداری انجام‌نشده و این ساختمان متعلق به شهرداری ورامین است.

در طرف مقابل فرمانداری شهرستان پیشوا به‌عنوان نماینده دولت اعلام می‌کند که این ساختمان در حوزه استحفاظی شهرستان پیشوا است، به همین خاطر باید حق‌وحقوق این شهرستان در نظر گرفته شود.

کار تا بدان جا پیش رفت که برخی خبرها از شکایت فرمانداری پیشوا و تلاش این مجموعه برای تعیین تکلیف ساختمان پایانه ورامین حکایت دارد.

پایانه ورامین بدون هماهنگی با مسئولان پیشوا ساخته شد

عباس ملکوتی خواه چندی پیش در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره آخرین وضعیت ساختمان پایانه ورامین اظهار داشت: ساخت پایانه بدون هماهنگی با مسئولان پیشوا آغاز شد و هیچ‌گونه هماهنگی در این زمینه صورت نگرفت.

فرماندار پیشوا افزود: برای ساخت پایانه توسط شهرداری ورامین باید حق‌وحقوق شهرستان پیشوا در نظر گرفته شود اما شهرداری ورامین نسبت به پرداخت حق‌وحقوق اقدام لازم را انجام نداده است.

ترمینال ورامین کراپ

وی ادامه داد: این موضوع از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری خواهد شد.

شهرداری ورامین تخلفی انجام نداده است

علی حیدریان شهردار ورامین که این پروژه در دوران مسئولیت وی آغاز نشده نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از برخی موضع‌گیری‌ها مبنی بر تخلف شهرداری ورامین اظهار داشت: شهرداری ورامین در ساخت پایانه این شهرستان تخلفی انجام نداده است.

شهردار ورامین افزود: زمانی شهرداری ورامین اقدام به ساخت پایانه در کمربندی ورامین-پیشوا کرد که پیشوا زیرمجموعه شهرستان ورامین بود و جزو این منطقه محسوب می‌شد.

وی در پاسخ به این سؤال که باوجود اتفاقات اخیر، شهرداری ورامین چه اقدامی خواهد کرد، ادامه داد: تاکنون شهرداری ورامین هزینه‌های زیادی را برای ساخت پایانه انجام داده و از حق مردم کوتاه نخواهد آمد.

وی گفت: تلاش داریم تا مرحله نازک‌کاری ساختمان پایانه ورامین را نیز با جدیت دنبال کرده و این پروژه را تا پایان سال به نتیجه نهایی برسانیم.

حیدریان رمز پیشرفت و توسعه جنوب شرق استان تهران را تعامل و همکاری مسئولان عنوان کرد و ادامه داد: باید مسئولان در سایه تعامل و همدلی و همکاری به حل مشکلات مردم بپردازند.

IMG_9807

دولت دهم با تقسیمات ناصحیح مشکلات متعددی را در ورامین و پیشوا به وجود آورد

فتح الله فرجی نائب رییس شورای اسلامی شهر ورامین نیز پایانه ورامین را حق مردم این شهرستان دانست و اظهار داشت: ساخت ساختمان پایانه ورامین با صرف بودجه و به منظور خدمت رسانی به مردم آغاز و پیگیری شد.

وی افزود: زمان آغاز ساخت ساختمان پایانه شهرستان ورامین، زمین در نظرگرفته شده در منطقه زیر مجموعه شهرستان ورامین بود.

فرجی با انتقاد از تقسیمات کشوری دولت دهم در ورامین و پیشوا ادامه داد: با جدا شدن پیشوا از ورامین، تقسیمات کشوری در این مناطق به درستی انجام نشد و مشکلات متعددی برای مردم پیش آمده که نمونه آن را می توان در ساختمان پایانه شهرستان ورامین مشاهده کرد.

وی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری ورامین از حق مردم این شهرستان دفاع خواهند کرد و باید ساختمانی که با صرف هزینه های بالا در حال آماده سازی است، روند خدمت رسانی به مردم را سرعت ببخشد.

پیوند کوتاه
خبرهای مرتبط
آخــرین خبــرها
صورت جامع و هزینه شهرداری در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ صورت جامع و هزینه شهرداری در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ پنجاه و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار شد. دیدار اعضاءشورای اسلامی شهر ورامین با فرمانده سپاه بررسی ساماندهی روز بازارها و وانت بارها در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر ورامین پنجاه و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی برگزار شد چهل و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار شد کمیته فرهنگی مذهبی شورای اسلامی شهر ورامین برگزار گردید دیدار رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر با دادستان شهر بازدید رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر از کارگاههای شیشه وآبگینه ورامین دیداراعضا شورای اسلامی شهر با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تجلیل فرماندار و امام جمعه موقت از رئیس و اعضاءشورای اسلامی شهرورامین بازدید رئیس و اعضاء کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی ازمحل احداث آرامستان جدید شهر اختتامیه نخستین عهدواره چهله مهدویت برگزار شد کمیته بهداشت و محیط زیست کمیسیون فرهنگی اجتماعی تشکیل شد درروز اول مسابقات گروه دو لیگ جوانان مناطق کشورکه به میزبانی ورامین در سالن شهید مهر جو عبدل آباد برگزار میشود ، جعفر اردستانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر و ابوالفضل جعفری رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر بهمراه فرماندار و معاونین ایشان حضور یافتند و با بازیکنان تیم های شهر ورامین از نزدیک گفتگو و برایشن آرزوی موفقیت نمودند. کمیته اجتماعی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرورامین تشکیل شد بازدید اعضاءکمیسیون توسعه وعمران از پارک ۱۵خرداد جهت بررسی مشکلات آن بودجه ۱۴۰۱ شهرداری ورامین تصویب شد با حضور رئیس و اعضاءکمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر،شهردارو مدیران مناطق شهرداری جلسه برگزارشد ۲۲بهمن ۱۴۰۰ کمیسیون توسعه عمران شورای اسلامی شهر ورامین برگزار گردید بازدید رئیس و اعضاء کمیسیون فرهنگی اجتماعی از مرکز شبانه روزی دنیای نو کمیته فرهنگی مذهبی کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار گردید مراسم افتتاحیه نمایشگاه کار آفرینی و دستاورد های روستایی و عشایری شهرستان ورامین
.