| انتشار دهنده: روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ورامین |

تعداد بازدید خبر: 998

ورامین با کمبود آرامستان مواجه است

وارناشهر - در حالیکه هر روز بر جمعیت ورامین افزوده می شود اما آرامستان جدیدی در این شهر ایجاد نشده و گلزار سید فتح الله که از مدت ها قبل پر و گلزار حسین رضا نیز در آستانه تکمیل شدن است.

به گزارش وارناشهر به نقل از خبرگزاری مهر، ورامین به دلیل نزدیکی به پایتخت و ویژگی های جغرافیایی و بافت سنتی و مذهبی آن یکی از پرجمعیت ترین و پرتراکم ترین شهرستان های استان تهران محسوب می شود. طی سالهای گذشته روند مهاجرت مردم به شهرستان های استان تهران روند صعودی داشته است به طوری که هر روز بر تعداد جمعیت مردم ورامین افزوده می شود و هم اکنون برخی آمارها از حضور بیش از۳۰۰ هزار نفر در شهر ورامین حکایت دارد.
گلزار حسین رضا در آستانه تکمیل شدن
اگرچه در شهرستان ورامین امامزادگان واجب التعظیمی وجود دارد و در هر یک از این آستانهای مقدس نیز تعدادی از قبور وجود دارد اما مهمترین اماکن دفن اموات در ورامین، گلزار شهدای سید فتح الله و گلزار حسین رضا است.
هم اکنون اما بر اساس آمارهای دریافتی بسیاری از امامزادگان ورامین جایی برای دفن اموات جدید ندارند زیرا از مدتها قبل مکانهای تعیین شده برای دفن اموات پرشده و یا به افراد حقیقی پیش فروش شده و به همین خاطر خانواده امواتی که تاکنون نسبت به خرید قبر اقدام نکرده اند با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد.
گلزار شهدای سید فتح الله ورامین که در مرکز شهر قرار دارد به دلیل گنجایش محدود خود از مدتها قبل تکمیل شده و تنها تعداد کمی از قبور خالی در این آستان مقدس وجود دارد که آنها نیز از سالیان گذشته به افراد مختلف واگذار شده است.

تشکیل سازمان آرامستانها در ورامین
از طرف دیگر گلزار حسین رضا که از مرکز شهر ورامین کمی فاصله دارد نیز برغم وسعت، با کمبود فضا برای دفن اموات جدید مواجه است به طوری که مسئولان مربوطه اعلام کرده اند که در آینده ای نزدیک این مکان نیز جوابگوی اموات جدید نخواهد بود.
در این میان و برای حل این معضل طی سالهای گذشته، سازمان آرامستانهای ورامین با هدف بررسی راهکارها و حل مشکلات موجود زیر نظر شهرداری ورامین تشکیل شد و مقرر شد تا معضلات این بخش با همکاری دستگاه های مختلف کاهش پیدا کند.
با وجود تشکیل سازمان آرامستانهای شهرداری ورامین هنوز مشکل کمبود قبر در این شهرستان حل نشده و همچنان این معضل به قوت خود باقی است تا جایی که چندی پیش رییس اداره اوقاف و امور خیریه ورامین نیز نسبت به معضل نبود آرامستان جدید در ورامین ابراز نگرانی کرده و از شهرداری خواست تا در این زمینه چاره ای بیاندیشد.
از دریافت وجوه قبرها از مردم ناراحتیم
حجت الاسلام سید محمد سیدی رییس اوقاف و امور خیریه ورامین در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تکمیل شدن آرامستان حسین رضا(س) در آینده ای نزدیک اظهار داشت: آرامستان حسین رضا جای خالی ندارد و فضایش در حال اتمام است و از همین تریبون از مسئولین شهرداری و شورای اسلامی درخواست داریم برای آرامستان ورامین فکری کنند.
وی با ابراز ناراحتی از دریافت وجوه مجدد از صاحبان قبرها در ورامین افزود: ما چاره ای جز دریافت وجوه قبرها از مردم ورامین نداریم و در این زمینه نیز نارحت هستیم به همین خاطر از شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین درخواست داریم به فکر آرامستان برای شهرستان باشند.

به دنبال زمین جدید برای ایجاد آرامستان جدید در ورامین هستیم
علی حیدریان شهردار ورامین نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تشکیل سازمان آرامستانها در ورامین اظهار داشت: شهرداری ورامین برای حل مشکلات و معضلات موجود، سازمان آرامستان ها را تشکیل داد که باید همه نهادها و ارگانهای مسئول زیر نظر این سازمان فعالیت کنند.
وی افزود: برای حل مشکلات موجود، مقرر شد تا سازمان آرامستانها زیر نظر شهرداری ورامین فعالیت خود را پیگیری کرده و اوقاف و امور خیریه نیز باید با همکاری این سازمان کارها را پیش ببرد.
وی با تأکید بر اینکه گلزار حسین رضا نیز در حال تکمیل شدن است ادامه داد: ما هم اذعان داریم که گلزار حسین رضا در حال تکمیل شدن است به همین خاطر به دنبال تهیه زمینی برای ساخت آرامستان جدید هستیم.
حیدریان اضافه کرد: زمین های مختلفی تاکنون مورد بازدید قرار گرفته است و تلاش داریم تا هر چه سریعتر این مشکل را رفع کنیم.

پیوند کوتاه
خبرهای مرتبط
آخــرین خبــرها
صورت جامع و هزینه شهرداری در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ صورت جامع و هزینه شهرداری در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ پنجاه و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار شد. دیدار اعضاءشورای اسلامی شهر ورامین با فرمانده سپاه بررسی ساماندهی روز بازارها و وانت بارها در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر ورامین پنجاه و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی برگزار شد چهل و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار شد کمیته فرهنگی مذهبی شورای اسلامی شهر ورامین برگزار گردید دیدار رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر با دادستان شهر بازدید رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر از کارگاههای شیشه وآبگینه ورامین دیداراعضا شورای اسلامی شهر با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تجلیل فرماندار و امام جمعه موقت از رئیس و اعضاءشورای اسلامی شهرورامین بازدید رئیس و اعضاء کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی ازمحل احداث آرامستان جدید شهر اختتامیه نخستین عهدواره چهله مهدویت برگزار شد کمیته بهداشت و محیط زیست کمیسیون فرهنگی اجتماعی تشکیل شد درروز اول مسابقات گروه دو لیگ جوانان مناطق کشورکه به میزبانی ورامین در سالن شهید مهر جو عبدل آباد برگزار میشود ، جعفر اردستانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر و ابوالفضل جعفری رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر بهمراه فرماندار و معاونین ایشان حضور یافتند و با بازیکنان تیم های شهر ورامین از نزدیک گفتگو و برایشن آرزوی موفقیت نمودند. کمیته اجتماعی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرورامین تشکیل شد بازدید اعضاءکمیسیون توسعه وعمران از پارک ۱۵خرداد جهت بررسی مشکلات آن بودجه ۱۴۰۱ شهرداری ورامین تصویب شد با حضور رئیس و اعضاءکمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر،شهردارو مدیران مناطق شهرداری جلسه برگزارشد ۲۲بهمن ۱۴۰۰ کمیسیون توسعه عمران شورای اسلامی شهر ورامین برگزار گردید بازدید رئیس و اعضاء کمیسیون فرهنگی اجتماعی از مرکز شبانه روزی دنیای نو کمیته فرهنگی مذهبی کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار گردید مراسم افتتاحیه نمایشگاه کار آفرینی و دستاورد های روستایی و عشایری شهرستان ورامین
.