| انتشار دهنده: روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ورامین |

تعداد بازدید خبر: 1,223

موسساتی که قانون را دور می زنند/ تحمیل هزینه سنگین به شهرداری ورامین

وارنا شهر-ورامین- علیرغم تأکید مسئولان و متولیان امور شهری، برخی موسسات و فعالان بخش های خدماتی و آموزشی بدون توجه به حریم شخصی مردم، تبلیغات غیرمجاز خود را بر روی دیوار شهری و یا منازل مردم نصب می کنند.

همواره یکی از دغدغه های جدی مسئولان و مدیران امور شهری توجه به منظر شهری و پاکیزگی معابر و خیابان های تحت مدیریتشان است به طوری که همواره این موضوع یکی از ملاک های ارزیابی موفقیت مدیران شهری در عصر حاضر تلقی می شود.

توجه به پاکیزگی و تأکید بر کیفیت بخشی به سیمای یک شهر همیشه در برنامه های مدیران قرار داشته است چرا که منظر شهری نقش بسیار موثری را در آرامش بخشیدن و یا ایجاد مشکلات مختلف در هر شهر یا منطقه ای به همراه دارد.

اموال عمومی ورامین محلی برای تبلیغ موسسات خدماتی

از سالیان گذشته با گسترش فعالیت های تبلیغاتی و توجه موسسات و بنگاه های مختلف اقتصادی، خدماتی و آموزشی به این مهم، هر روز شاهد گسترش و تنوع تبلیغات شهری در عرصه های گوناگون هستیم زیرا فعالان اقتصادی معتقدند که تبلیغات شهری کم هزینه ترین و در دسترس ترین راه برای معرفی کالا و خدمات خود به مردم است.

اگرچه گسترش فعالیت های تبلیغی آثار و دستاورهای مهمی را برای زندگی امروزی به همراه داشته است اما آسیب ها و معضلات این عرصه نیز هر روز ذهن پژوهشگران، قانونگذاران و از همه مهم تر مدیران شهری را به خود مشغول کرده است.

طی سال های گذشته با گسترش فعالیت موسسات خدماتی و آموزشی، عرصه رقابت در این حوزه نیز وارد فاز جدیدی شده است و هر یک از موسسات تلاش دارند تا با استفاده از تبلیغات شهری، مردم را به سوی خود جلب کنند.

موسساتی که به اخطارها توجه نمی کنند

در این میان اگرچه برای رفع این معضل باید کارهای آموزشی انجام داد اما نباید از نقش نهادهای نظارتی و قضایی گذشت به همین خاطر شهروندان انتظار دارند تا با متخلفان این امر بدون هیچ ملاحظه ای برخورد شود.

شهرستان ورامین از جمله شهرستان هایی است که با این معضل و مشکل روبرو است و هر روز بر تعداد موسساتی که از حریم خصوصی مردم و اموال عمومی برای تبلیغ خدمت خود استفاده می کنند افزایش می یابد و تاکنون نیز اقدامات صورت گرفته نتوانسته از حجم این تبلیغات بکاهد.

علی حیدریان شهردار ورامین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متأسفانه امروز برخی دیوارها و اموال عمومی ورامین به محلی برای معرفی موسسات خدماتی و آموزشی و یا نصب اعلامیه های ترحیم بدل شده و علیرغم هشدارهای شهرداری و دستگاه قضایی همچنان این روند ادامه یافته است.

شهردار ورامین افزود: بر اساس ماده ۹۲ و تبصره ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، نوشتن هر نوع مطلب و یا الصاق هر نوشته ای بر روی دیوار های شهر که مخالف مقررات شورای اسلامی شهر باشد ممنوع بوده و متخلفین علاوه بر تأدیه خسارت مالکین، محکوم به پرداخت جریمه نقدی خواهند شد.

وی ادامه داد: در حالی که بر اساس قانون موجود باید هر تبلیغی در سطح شهر ورامین مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان را به همراه داشته باشد اما متأسفانه بسیاری از موسسات و فعالان اقتصادی به این موضوع بی توجه هستند و بدون مجوز اقدام به تکثیر اعلامیه خود می کنند.

پاکسازی دیوارهای تبلیغی برای شهرداری هزینه های زیادی دارد

این مسئول با اشاره به تحمیل هزینه های سنگین به شهرداری برای پاکسازی تبلیغات غیرقانونی اظهار داشت: شهرداری ورامین در مقاطع مختلف و به منظور پاکسازی و توجه به پاکیزگی شهر ورامین، مجبور است تا هزینه زیادی را برای تمیز کردن دیوارها و معابر مختلف بپردازد.

شهردار ورامین افزود: طبق قانون هر نوع تبلیغی بر روی دیوار و درب منازل و حریم خصوصی مردم ممنوع است اما متأسفانه برخی موسسات بدون توجه به قانون موجود و برای کسب سود بیشتر به اموال عمومی و شخصی آسیب می زنند و حتی برخی تنبیه ها و جریمه ها نظیر قطع خط تلفن نیز نتوانسته این افراد را مجبور به استفاده از این نوع تبلیغات نکند.

وی ادامه داد: شهرداری ورامین تلاش دارد تا با همکاری دستگاه قضایی و به منظور حفظ پاکیزگی شهر و دفاع از حریم خصوصی مردم با متخلفان امر برخورد کرده و در این زمینه باید مردم نیز به کمک دستگاه های امر بیایند.

پیوند کوتاه
خبرهای مرتبط
آخــرین خبــرها
صورت جامع و هزینه شهرداری در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ صورت جامع و هزینه شهرداری در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ پنجاه و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار شد. دیدار اعضاءشورای اسلامی شهر ورامین با فرمانده سپاه بررسی ساماندهی روز بازارها و وانت بارها در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر ورامین پنجاه و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی برگزار شد چهل و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار شد کمیته فرهنگی مذهبی شورای اسلامی شهر ورامین برگزار گردید دیدار رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر با دادستان شهر بازدید رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر از کارگاههای شیشه وآبگینه ورامین دیداراعضا شورای اسلامی شهر با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تجلیل فرماندار و امام جمعه موقت از رئیس و اعضاءشورای اسلامی شهرورامین بازدید رئیس و اعضاء کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی ازمحل احداث آرامستان جدید شهر اختتامیه نخستین عهدواره چهله مهدویت برگزار شد کمیته بهداشت و محیط زیست کمیسیون فرهنگی اجتماعی تشکیل شد درروز اول مسابقات گروه دو لیگ جوانان مناطق کشورکه به میزبانی ورامین در سالن شهید مهر جو عبدل آباد برگزار میشود ، جعفر اردستانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر و ابوالفضل جعفری رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر بهمراه فرماندار و معاونین ایشان حضور یافتند و با بازیکنان تیم های شهر ورامین از نزدیک گفتگو و برایشن آرزوی موفقیت نمودند. کمیته اجتماعی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرورامین تشکیل شد بازدید اعضاءکمیسیون توسعه وعمران از پارک ۱۵خرداد جهت بررسی مشکلات آن بودجه ۱۴۰۱ شهرداری ورامین تصویب شد با حضور رئیس و اعضاءکمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر،شهردارو مدیران مناطق شهرداری جلسه برگزارشد ۲۲بهمن ۱۴۰۰ کمیسیون توسعه عمران شورای اسلامی شهر ورامین برگزار گردید بازدید رئیس و اعضاء کمیسیون فرهنگی اجتماعی از مرکز شبانه روزی دنیای نو کمیته فرهنگی مذهبی کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار گردید مراسم افتتاحیه نمایشگاه کار آفرینی و دستاورد های روستایی و عشایری شهرستان ورامین
.