| انتشار دهنده: روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ورامین |

تعداد بازدید خبر: 1,619

کمربندی شمالی ورامین جاده خطرناکی که جان مسافران را تهدید می کند

وارنا شهر– کمربندی شمالی ورامین ، محوری سه کیلومتری است که به دلیل برخوردار نبودن از استانداردهای لازم به مسیری خطرناک برای خودروهای عبوری و مسافران تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا ؛ کمربندی ورامین یکی از قدیمی ترین محورهایی است که با گذر از شمال شهرستان ورامین ، مسیر خودروهای عبوری را به سمت شهرستان پیشوا و روستاهای بخش شمالی ورامین متصل می کند، جاده ای که طی دو سال گذشته با اجرای عملیات تعریض، چهاربانده شد ولی تا کنون زیرساخت های آن برای امنیت بیشتر این مسیر تأمین نشده است.

نداشتن دوربرگردان های استاندارد ، تاریکی مطلق جاده در شب و نیمه کاره ماندن دوربرگردان زیرگذر این مسیر از جمله عواملی است که باعث شده دراین محور همواره شاهد بروز تصادفات متعدد منجر به جرح و فوت باشیم.

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: مسیر دسترسی شهرستان پاکدشت، روستاهای جعفرآباد اخوان ، کاظم آباد ، عسکر آباد ، سرگل و گلعباس و یوسف رضا از کمربندی شمالی ورامین منشعب می شود و این امر باعث شده تا در بسیاری از موارد عدم رعایت حق تقدم حوادث متعددی را در آن به وجود آورد.

سرهنگ علیرضا همیانی گفت: تاریکی مطلق این مسیر از دیگر مشکلات و معضلات موجود در کمربندی شمالی ورامین است و باعث می شود دید افقی رانندگان در شب کاهش یافته و باعث بروز تصادف میان آنها و عابرینی شود که برای رسیدن به جاده های روستایی مجبورند از عرض این محور عبور کنند.

وی افزود: همچنین در این مسیر دو دوربرگردان غیر استاندارد به منظور رفاه حال روستائیان احداث شده که این دوربرگردان ها به هیچ عنوان مورد تأئید پلیس راهور نیست و اگر در نظر گرفتن رفاه مردم به منظور دست یابی به مسیر های روستایی نبود باید این دوربرگردان ها مسدود می شد.

همیانی تصریح کرد: طول این مسیر کمتر از سه کیلومتر است و پیمودن کل مسیر و دور زدن در میدان های ولی عصر (عج) و بسیج زمان زیادی را از رانندگان نمی گیرد، اگر روستائیان و مردم از خطرات عدیده ای که بر اثر عدم توجه در دور زدن در محل دوربرگردان ها در کمین آنان است آگاه بودند خودشان داوطلبانه دوربرگردان ها را مسدود می کردند.

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران تصریح کرد: هفته گذشته بر اثر برخورد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با یکدستگاه تاکسی که بر اثر بی دقتی راننده تاکسی در دورزدن بدون توجه در دوربرگردان روستای عسکرآباد به وقوع پیوست متأسفانه رانندگان خودروها به شدت مصدوم و سرنشین خودروی پژو به دلیل عدم بستن کمربند ایمنی و برخورد باشیشه جلو در دم جان خود را از دست داد.

وی گفت: از بین رفتن نان آور یک خانواده مشکلات عدیده ای را برای چندین خانواده به بار آورده و بر معضلات اجتماعی جامعه می افزاید.

همیانی بیان داشت: شهرستان ورامین از یک دستگاه دوربین سرعت سنج سیار برخوردار است که تلاش می گردد در روزهای هفته این دوربین در کمربندی شمالی ورامین مستقر شود تا با رانندگان متخلفی که سرعت مجاز را رعایت نمی کنند برخورد و از بروز حوادث بکاهد.

وی افزود: علاوه بر این ، تأخیر در اجرای زیر گذر کمربندی شمالی ورامین که باعث باریک شدن مسیر عبور خودروها شده بر میزان حوادث این جاده می افزاید که امید است مسوولان اداره راه و شهرسازی شهرستان های ورامین و پیشوا مشکلات این مسیر را برطرف و از میزان حوادث این جاده بکاهند.

پیوند کوتاه
خبرهای مرتبط
آخــرین خبــرها
صورت جامع و هزینه شهرداری در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ صورت جامع و هزینه شهرداری در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ پنجاه و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار شد. دیدار اعضاءشورای اسلامی شهر ورامین با فرمانده سپاه بررسی ساماندهی روز بازارها و وانت بارها در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر ورامین پنجاه و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی برگزار شد چهل و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار شد کمیته فرهنگی مذهبی شورای اسلامی شهر ورامین برگزار گردید دیدار رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر با دادستان شهر بازدید رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر از کارگاههای شیشه وآبگینه ورامین دیداراعضا شورای اسلامی شهر با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تجلیل فرماندار و امام جمعه موقت از رئیس و اعضاءشورای اسلامی شهرورامین بازدید رئیس و اعضاء کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی ازمحل احداث آرامستان جدید شهر اختتامیه نخستین عهدواره چهله مهدویت برگزار شد کمیته بهداشت و محیط زیست کمیسیون فرهنگی اجتماعی تشکیل شد درروز اول مسابقات گروه دو لیگ جوانان مناطق کشورکه به میزبانی ورامین در سالن شهید مهر جو عبدل آباد برگزار میشود ، جعفر اردستانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر و ابوالفضل جعفری رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر بهمراه فرماندار و معاونین ایشان حضور یافتند و با بازیکنان تیم های شهر ورامین از نزدیک گفتگو و برایشن آرزوی موفقیت نمودند. کمیته اجتماعی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرورامین تشکیل شد بازدید اعضاءکمیسیون توسعه وعمران از پارک ۱۵خرداد جهت بررسی مشکلات آن بودجه ۱۴۰۱ شهرداری ورامین تصویب شد با حضور رئیس و اعضاءکمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر،شهردارو مدیران مناطق شهرداری جلسه برگزارشد ۲۲بهمن ۱۴۰۰ کمیسیون توسعه عمران شورای اسلامی شهر ورامین برگزار گردید بازدید رئیس و اعضاء کمیسیون فرهنگی اجتماعی از مرکز شبانه روزی دنیای نو کمیته فرهنگی مذهبی کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار گردید مراسم افتتاحیه نمایشگاه کار آفرینی و دستاورد های روستایی و عشایری شهرستان ورامین
.