| انتشار دهنده: روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ورامین |

تعداد بازدید خبر: 1,793

پیگیری شورای شهرورامین در خصوص تعدیل مشکلات ترافیکی سه راه تقی آباد ورامین نتیجه داد/همدلی و همکاری شورا و شهرداری تهران با شورای شهر ورامین

وارنا شهر- دی ماه سال گذشته سید محسن رضایی رییس شورای شهر ورامین طی نامه ای به دکتر شاکری عضو شورای اسلامی تهران بزرگ خواستار رفع و تعدیل ترافیک سه راه تقی آباد شدکه خوشبختانه شهرداری تهران نیز با تمکین این مهم اقدامات لازم در خصوص ساخت و آماده سازی تقاطع غیر همسطح در سه راه فوق را در دستور کار خود قرار داد.

دی ماه سال گذشته بود که رییس شورای اسلامی شهر ورامین با توجه به مراجعه و درخواست مکرر شهروندان ورامینی به اعضای شورا اقدام به پیگیری رفع معضل چراغ قرمز سه راه تقی آباد ورامین با نوشتن نامه و مراجعات پی در پی نمود.
در همین راستا سید محسن رضایی با نوشتن درخواستی به دکتر شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران خواستار تعدیل مشکلات ترافیکی در سه راهی ورامین- امین آباد شد و مقرر گردید تا این مهم در شورای شهر تهران مطرح و در اسرع وقت اقدامات لازم در خصوص ساخت تقاطع غیر همسطح یا پل روگذر انجام شود.
بالاخره پیگیری های انجام شده نتیجه داد و شهروندان ورامینی که می بایست به ناچار هر روز مسافرت بین شهری از ورامین به تهران را برای رفتن به محل کار و … داشته باشند در پشت چراغ قرمز سه راهی تقی آباد که باعث تلف شدن وقت شهروندان بود معطل می شدند نتیجه داد .
سید محسن رضایی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران سال نو را به تمامی آنها تبریک گفت.
***با ساخت تقاطع غیرهمسطح در محور تهران – جاده ورامین، تردد در این محور تسهیل شده و گره ترافیکی آن باز می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، با افزایش حجم ترافیک در محور تقاطع تقی آباد به دلیل اتصال بزرگراه امام علی به شبکه معابر موجود در منطقه ۲۰ ، طرح غیر همسطح سازی این تقاطع در دستور کار مدیران شهری قرار گرفت.
براساس بررسی های به عمل آمده، بار ترافیک در تقاطع تقی آباد در مسیرهای جنوب به شمال و شمال به جنوب طی ساعات اوج ترافیک به ۳۵۰۰ تا ۳۷۰۰ خودرو در ساعت رسیده است.
همین افزایش ترافیک موجب شد که طرح غیرهمسطح سازی تقاطع تقی آباد در دستور کار مدیریت شهری قرار بگیرد چرا که ساماندهی آن با اصلاحات هندسی و استفاده از چراغ های راهنمایی بسیار دشوار شده است.
منصور کتانباف شهردار منطقه ۲۰ تهران در این خصوص گفت: اجرای این پروژه، در ردیف پروژه های اولویت دار شهرداری تهران و اولویت یک منطقه قرار گرفته و هم اکنون عملیات ساخت آن آغاز شده است.
وی افزود: در این طرح مسیر جاده تهران-ورامین در محل تقاطع با جاده امین آباد توسط یک پل روگذر به تراز مثبت یک منتقل شده و جهت گردشی شمال به شرق که مملو از خودروهای سنگین است با احداث یک پل جهتی ساماندهی می شود.
کتانباف با بیان اینکه عملیات ساخت این پروژه در بودجه امسال و سال آینده ما دیده شده است، تصریح کرد: پروژه اجرای تقاطع غیر همسطح سه راه تقی آباد امسال آغاز شده و امیدواریم تا سال ۹۴ به پایان برسد.
چندی پیش علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، از روند آغاز عملیات عمرانی تقاطع غیرهمسطح در چهارراه تقی آباد واقع در جاده ورامین بازدید کرد.
وی با بیان اینکه این پروژه یکی از طرح های مهم و اولویت دار شهر تهران است، افزود: ساخت این پل روگذر با سه لاین عبوری از جنوب به شمال ، در چهار راه تقی آباد، موجب می شود تردد خودروها در جاده ورامین و امین آباد تسهیل شود.
دبیر به موقعیت ویژه شهر ری اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه صحن غربی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و احداث پیاده راه ضلع شرق حرم، سراهای محله، بوستان های شهری، و پایانه جوانمرد قصاب از پروژه های مهم و تاثیر گذار منطقه ۲۰ است که خیر و برکت این منطقه را دو چندان خواهد کرد.
تهیه و تنظیم:حسن خوانساریان

پیوند کوتاه
خبرهای مرتبط
آخــرین خبــرها
صورت جامع و هزینه شهرداری در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ صورت جامع و هزینه شهرداری در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ پنجاه و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار شد. دیدار اعضاءشورای اسلامی شهر ورامین با فرمانده سپاه بررسی ساماندهی روز بازارها و وانت بارها در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر ورامین پنجاه و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی برگزار شد چهل و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار شد کمیته فرهنگی مذهبی شورای اسلامی شهر ورامین برگزار گردید دیدار رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر با دادستان شهر بازدید رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر از کارگاههای شیشه وآبگینه ورامین دیداراعضا شورای اسلامی شهر با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تجلیل فرماندار و امام جمعه موقت از رئیس و اعضاءشورای اسلامی شهرورامین بازدید رئیس و اعضاء کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی ازمحل احداث آرامستان جدید شهر اختتامیه نخستین عهدواره چهله مهدویت برگزار شد کمیته بهداشت و محیط زیست کمیسیون فرهنگی اجتماعی تشکیل شد درروز اول مسابقات گروه دو لیگ جوانان مناطق کشورکه به میزبانی ورامین در سالن شهید مهر جو عبدل آباد برگزار میشود ، جعفر اردستانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر و ابوالفضل جعفری رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر بهمراه فرماندار و معاونین ایشان حضور یافتند و با بازیکنان تیم های شهر ورامین از نزدیک گفتگو و برایشن آرزوی موفقیت نمودند. کمیته اجتماعی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرورامین تشکیل شد بازدید اعضاءکمیسیون توسعه وعمران از پارک ۱۵خرداد جهت بررسی مشکلات آن بودجه ۱۴۰۱ شهرداری ورامین تصویب شد با حضور رئیس و اعضاءکمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر،شهردارو مدیران مناطق شهرداری جلسه برگزارشد ۲۲بهمن ۱۴۰۰ کمیسیون توسعه عمران شورای اسلامی شهر ورامین برگزار گردید بازدید رئیس و اعضاء کمیسیون فرهنگی اجتماعی از مرکز شبانه روزی دنیای نو کمیته فرهنگی مذهبی کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار گردید مراسم افتتاحیه نمایشگاه کار آفرینی و دستاورد های روستایی و عشایری شهرستان ورامین
.