تعداد بازدید خبر: 1,322
رییس شورای اسلامی ورامین با اشاره به این نکته که نباید اصول فنی فدای سرعت شود، گفت: در افتتاح پل امام رضا(ع) بیتدبیری شده و این بیتدبیری از ناحیه هر شخصی باشد، پذیرفتنی نیست.
خبرگزاری مهر، گروه استان ها-سید محمدحسن محمودی: افتتاح فاز نخست پل امام رضا(ع) در ورامین یکی از مهمترین خبرهایی بود که مهرماه سال جاری باعث خوشحالی و خرسندی مردم شد.
پل امام رضا(ع) یکی از خبرسازترین پلهای شهری جنوب شرق استان تهران محسوب میشود که قرار است توسط شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران و در قالب پروژه قطار حومهای تهران-گرمسار در دو فاز اجرایی شود.
افتتاح پل امام رضا(ع) سبب نشد تا ترافیک موجود در این محدوده کاهش یابد و شهروندان ورامینی در برخی از ساعات شبانهروز شاهد وجود ترافیک سنگین در حوالی محدوده این پل هستند.
سید رضا احمدی رییس شورای اسلامی شهر ورامین یکی از منتقدان افتتاح زودهنگام پل امام رضا(ع) است و اعتقاد دارد که نباید اصول فنی فدای سرعت شود.
وی همچنین اجرای پل امام رضا(ع) با ۱۰ دهانه را از افتخارات شهرداری و شورای اسلامی ورامین خواند و اعلام کرد که قرار بود پلی بتنی و خاکی با چهار دهانه در این محدوده اجرایی شود که مدیریت شهری و اعضای شورای شهر علیرغم همه مشکلات و سختیها، از منافع شهروندان دفاع کردند.
*برخی به نصب سرعتگیر در پل امام رضا(ع) منتقد هستند، آیا نصب سرعتگیر نشاندهنده وجود مشکل فنی در احداث این پل است؟
حق مردم ورامین است که واقعیتها را بدانند، چراکه برخی از افراد تلاش دارند تا مسائلی را مطرح و چهره شورای اسلامی شهر ورامین را تخریب کنند.
به نظر بنده، افتتاح زودهنگام فاز نخست پل امام رضا(ع) بدون توجه به مسائل فنی صورت پذیرفت و هدف از این اقدام آن بود که اعلام شود، کاری برای مردم انجامشده است، در هیچ کجای کشور نمیتوان موردی را مشاهده کرد که در سراشیبی پلی، سرعتگیر گذاشته باشند و خود این سرعتگیر پیامهای روشنی را به همگان میرساند که یک مشکل فنی در اجرا یا بهرهبرداری از پل وجود داشته است.
این یک واقعیت انکارناپذیر محسوب میشود که شرایط برای بهرهبرداری از پل امام رضا(ع) آماده نبود، بهطوریکه اگر سرعتگیر در سراشیبی پل نباشد، ممکن است که مردم و رانندگان به داخل بلوار بروند.
همه این موارد نشاندهنده آن است که در افتتاح پل امام رضا(ع) بیتدبیری شده و این بیتدبیری از ناحیه هر شخصی باشد، پذیرفتنی نیست و نباید کیفیت کار اصول فنی را فدای سرعت کنیم.
بارها در جلسات مختلف و با حضور مسئولان و شخصیتها از نقش مردم ورامین در برهههای تاریخی تجلیل شده و این مردم شایسته بهترینها هستند و بدون تردید اجرای درست و فنی پل امام رضا(ع)، حقی است که مردم قیام ۱۵ خرداد دارند.
* وضعیت ترافیک پس از احداث و بهرهبرداری از فاز نخست پل امام رضا(ع) به چه گونهای است و آیا شهروندان از وضعیت موجود رضایت دارند؟
امروز ترافیک شهر ورامین در پل امام رضا(ع)، در مقاطعی به بیمارستان و بعد از بیمارستان مفتح میرسد و مردم مناطقی نظیر ده شریفا نیز با مشکلات عدیدهای روبرو شدهاند، بهطوریکه مردم این منطقه ابتدا باید به میدان رازی آمده و با حضور بر روی پل امام رضا(ع)، برگشته و به سمت ده شریفا حرکت کنند و این نشاندهنده آن است که باید ابتدا راههای دسترسی مردم و شهروندان ایجاد میشد، سپس اقدامات لازم برای افتتاح پل امام رضا(ع) در دستور کار قرار میگرفت.
*شما بهعنوان رییس شورای اسلامی شهر ورامین، افتتاح پل امام رضا(ع) که توسط شرکت راه آهن ساخته شده را زودهنگام میدانید؟
افتتاح پل امام رضا(ع) که نیمهکاره و نیمهتمام بود به مردم ضرر زد و بنده بهعنوان مسئولی که نظارت بر عملکرد شهرداری دارم باید در این زمینه پاسخگو باشم، ولی برخی مدیران شهری که باید در این زمینه ورود کنند، سکوت کرده یا با دیگران همراه شدهاند.
*پل امام رضا(ع) ابتدا قرار بود به چه شکلی احداث شود و مقاومت شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین، چه تغییری در نحوه اجرای پل ایجاد کرد؟
در موضوع پروژه احداث پل امام رضا(ع) اعلام شد که قرار است که همزمان با طراحی، عملیات اجرایی نیز انجام شود اما شهرداری و شورای اسلامی ورامین متوجه شد که پیمانکار پروژه قرار است که پل بتنی و خاکی را در این محدوده احداث کند که جلوی آن گرفته شد و در این راستا مقاومتهای بسیاری صورت پذیرفت.
شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین بیش از سه سال در موضوع پل امام رضا(ع) مقاومت کرد، درحالیکه متهم شدیم که چوب لای چرخ گذاشته و اجازه انجام پروژه را نمیدهیم و نمیتوانیم پروژه ملی را نگهداریم، چراکه معتقد بودیم، مردم شهرستان ورامین شایسته بهترین ها هستند و نباید یک پل منسوخ در این محدوده احداث شود.
پل امام رضا(ع) قرار بود تا ابتدا با چهار دهانه اجرایی شود اما با مقاومت و ایستادگی شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین با ۱۰ دهانه عملیاتی شد و این امر را یکی از افتخارات خود می دانیم که نگذاشتیم مردم ورامین یک آسیب جدی ببینند، اگرچه بیش از سه سال، کسانی که در آن محدوده تجارت کرده و سکونت داشتند، میلیاردها تومان متضرر و مردمی که بدون تدبیر اولیه رفت و آمد می کردند دچار ضرر شده و آسیب دیدند.
اگرچه شورای اسلامی شهر ورامین در طول این مدت همواره از منافع شهروندان ورامینی دفاع می کرد، اما متهم به کارشکنی شد.
*آخرین وضعیت میدان رازی چگونه است و آیا این پروژه توسط شهرداری اجرایی می شود و چه زمانی مردم ورامین شاهد بهره برداری از این میدان خواهند بود؟
میدان رازی شهر ورامین نیازمند اصلاح هندسی بوده و باید این امر انجام شود و این پروژه توسط شهرداری اجرایی و عملیاتی شده و شورای اسلامی شهر ورامین، زمان معینی را برای اجرای آن در نظر نگرفته اما تلاش داریم تا هر چه زودتر این پروژه آماده بهره برداری قرار گیرد.
بنده از پیگیری شما در خصوص پروژه های شهری که امروز مورد سوال مردم و شهروندان ورامینی بوده، تشکر و قدردانی می کنم، چرا که اعتقاد دارم مردم باید واقعیت ها را بدانند تا بدین وسیله قضاوت درستی از وضعیت موجود داشته باشند.