تعداد بازدید خبر: 1,354
وارنا شهر- "سید محسن رضایی"رییس شورای اسلامی شهر ورامین طی درخواستی از وزیر را و شهر سازی خواستار اجرایی کردن طرح تفضیلی شهرستان ورامین و بیرون بردن ریل راه آهن از وسط شهر شد.
بر اساس این گزارش “سید محسن رضایی”رییس شورای اسلامی شهر ورامین با قدردانی از زحمات دولتمردان تدبیر و امید گفت:سخنان وزیر محترم راه و شهرسازی در خصوص احداث ۴ خطه شدن خطوط ریلی منتهی به تهران از جمله خط تهران به گرمسار و ایجاد ایستگاه در مناطقی که فاقد ایستگاه قطار می باشد از نکات بسیار مهم و بجایی بود که عنوان کردند.
وی اظهار داشت:خواسته همه مردم نجیب و انقلابی شهرستان ورامین اجرای طرح تفضیلی این شهر بوده چرا که شخص وزیر محترم راه و شهرسازی نیز به عنوان یکی از وزرا و عضو اصلی و اثرگذار این طرح را امضا و به تایید رسانده است.
بر اساس این طرح می بایست راه آهن از وسط شهر که موجب دو تکه شدن آن شده است برداشته شده و به بیرون از شهر هدایت شود.
رضایی با آرزوی توفیق و سلامتی برای همه خدمتگزاران به ننظام به ویژه شخص رییس جمهور ،از زحمات دولت زحمتکش و خدوم تدبیر و امید تشکر و قدردانی کرد.
طبق طرح تفصیلی و جامع مصوب، راه آهن باید به خارج از شهر منتقل شود
عضو شورای اسلامی شهر ورامین افزود: همچنین طبق طرح تفصیلی و جامع مصوب، راه آهن باید به خارج از شهر منتقل شود و محل فعلی راهآهن باید مسیر اصلی تردد اتومبیل و بلوار شود و مسیر عبور مترو از ورامین به شهرهای دیگر به صورت زیرزمینی اجرا شود تا افق توسعه شهرستان با اجرای درست طرحهای شهری محقق شود.
وی اظهار داشت: طبق ماده ۱۰۳ قانون شهرداریها تمام وزارتخانهها و مؤسسات دولتی و خصوصی موظفند قبل از هرگونه اقدامی نسبت به کارهای عمرانی شامل شبکههای برق رسانی، تلفن، آب، راههای عمومی و سایر تاسیسات نقشه جامع شهرسازی را رعایت کنند و این قبیل اقدام باید با موافقت کتبی شهرداری انجام گیرد.
احمدی افزود: همچنین در ذیل همین ماده از کتاب قانون شهرداریها آمده است چنانچه موسسه اقدام کننده هرگونه خرابی و زیانی وارد کند، باید در جهت رفع آن سریعاً اقدام و در غیر این صورت شهرداری خسارت و زیان وارده را ترمیم و هزینه انجام شده را ۱۰ درصد اضافه از طریق اجرای ثبت اسناد وصول خواهد کرد.
پروژه در تقاطع بلوار امام رضا(ع) با تاکید شخصی انجام شد
وی عنوان کرد: ولی متاسفانه حتی بدون توجه به قانون و ضوابط شهرسازی و عدم رعایت طرح جامع و تفصیلی پروژهای غیرفنی در سطح شهر و صرفاً با تاکید شخصی انجام شد که خسارت جبران ناپذیری برای ورامین داشته است که وظیفه شرعی و قانونی اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بهعنوان نمایندگان و خادمان مردم رای قاطع بر توقف پروژه در تقاطع بلوار امام رضا(ع) و صیانت از حقوق شهروندان بدون هیچ سوءاستفاده سیاسی، تبلیغاتی و تنها بر اساس مصالح عمومی و در راستای رضای خداوند است را اقدام کردند.
با مطالب غیر فنی افکار عمومی را نسبت به خادمان مردم که به آنها اعتماد کردهاند، بدبین نکنند
احمدی افزود: بر اساس کارشناسیهای بهعمل آمده و مصوب شورایعالی ترافیک استان تهران و ارائه دلایل و مستندات دقیق علی حیدریان شهردار ورامین با رای قاطع همه اعضای حاضر رای و تاکید بر اجرای طرح تفصیلی و زیرزمینی شدن مترو برای عبور از ورامین به سمت شهرهای دیگر دادند و اگر کسی ادعایی غیر از این دارد، باید استدلال قوی و منطقی داشته باشد تا با مطالب غیر فنی افکار عمومی را نسبت به خادمان و نمایندگان مردم که به آنها اعتماد کردهاند، بدبین نکنند.
تاکید نماینده بر پروژه ای که اگر اجرا می شد خساراتی جبرانناپذیر به شهروندان وارد میآمد
وی همچنین در مورد اجرای پروژه پل تقاطع امام رضا(ع) گفت: نماینده مردم و سرپرست فرمانداری وقت تاکید داشتند که باید اجرا شود، ولی در نهایت مشاهده کردیم که اگر آن پل اجرا میشد، خساراتی جبرانناپذیر به شهروندان وارد میآمد و با همت شهردار و مصوبه شورای شهر از اجرای پروژه غیرفنی جلوگیری شد تا اینکه مجریان طرح مجبور شدند طرحهای خود را مطابق خواسته شهرداری و به نفع مردم ورامین تغییر دهند و پل خاکی با دیواره بتنی با چهار دهانه تبدیل به پل با ۹ دهنه و غیرخاکی به صورت جدید و استاندارد شد.
عضو شورای اسلامی شهر ورامین متذکر شد: بر اساس کارشناسیهای به عمل آمده و مصوبه شورایعالی ترافیک استان تهران، هفته گذشته طرح زیرزمینی شدن مترو برای عبور از ورامین بهطول ۱۱٫۵ کیلومتر برای تصویب نهایی به شورایعالی ترافیک کشور ارسال شده است.
مسئولان شهرستان با همدلی و تنها در راستای رفاه حال مردم و مصالح عمومی گام بردارند
وی گفت: اجرای مترو برای ورامین تاکنون با هیچ مشکلی مواجه نشده و هیچ مصوبهای برای جلوگیری از فعالیت آنها داده نشده و حتی در حد توان کمک هم کردهایم و دو مکان را برای تجهیز کارگاه در اختیار مجری طرح قرار دادهایم.
احمدی در پایان تصریح کرد: امیدواریم تمام مسئولان شهرستان با همدلی و تنها در راستای رفاه حال مردم و مصالح عمومی طرح عبور مترو از ورامین را به صورت زیرزمینی تا اجرای دقیق این پروژه ادامه دهند تا در قیامت پاسخگوی خون شهدای والامقام این دیار باشیم و شرمنده آنها نشویم. (فارس)
نماینده باید از حقوق شهرستان های زیر مجموعه اش بصورت یکسان دفاع کند
همچنین یک سایت نزدیک به شهرداری به نقل از عضو شورای شهر ورامین نوشت: شورای شهر ورامین باید از حق و حقوق مردم شهر ورامین دفاع کند و نماینده محترم نیز باید از حقوق شهرستان های زیر مجموعه اش بصورت یکسان دفاع کند و نباید تبعیضی قائل شود تا اینکه برای رسیدن به حقی، حق دیگری ضایع نشود.
عضو شورای اسلامی شهر ورامین در تشریح کلیت پروژه مترو ورامین گفت: وضعیت مترو ورامین دو بخش اساسی اعم از “رسیدن مترو به ورامین” و “عبور مترو از میان شهر ورامین” دارد که برای رسیدن مترو به ورامین هیچ هزینه اضافه ای نیاز نیست انجام بشود و بودجه آن بصورت ملی پرداخت شده است و اما برای عبور مترو از ورامین به سوی دیگر ایستگاه های بعد از ورامین بصورت زیر گذر نیاز به جذب اعتبار وجود دارد که دیگر شهرستان های ذی نفع در انتقال مترو از میان شهر ورامین باید برای جذب اعتبار اقدام کنند.
سید رضا احمدی پیرامون صحبت های مطرح شده در هفته گذشته پیرامون مترو ورامین گفت: بیان این مطلب که “شورا برای مترو نه هزینه دارد و نه می تواند هزینه کند” بازی با افکار عمومی است، اصلا قرار نیست و نباید شورای اسلامی شهر و شهرداری هزینه ای برای زیر زمینی شدن مترو برای عبور از ورامین بپردازند زیرا هزینه پروژه از محل اعتبارات دولتی تامین میگردد.
سید رضا احمدی گفت:هنگامی که حقوق شهروندی و شهرسازی پایمال می شوند این نادیده گرفتن حقوق مردم شهر ورامین است، ضمن احترام به حقوق و خواسته های مردم شهرستان های در مسیر مترو وظیفه من بعنوان عضو شورای شهر دفاع از حق مردم شهر ورامین است و از آن کوتاهی نخواهم کرد. وظیفه ما در شورا صیانت از حقوق شهروندان شهر ورامین است.
مترو ناچار است زیر زمینی بشود
سید رضا احمدی ادامه داد: در بیان زیر زمینی یا رو زمینی شدن مترو ورامین هیچ کس بجز متخصصان و مشاوران ارشد در این زمینه توان اظهار نظر ندارند که خوشبختانه و آنچنان که پیشبینی میشد تمامی متخصصان امر طی چندین جلسه و بررسی میدانی ایستگاه و محور مترو ورامین اذعان داشتند که بهترین حالت اجرای پروژه مترو ورامین و عبور مترو از ورامین، پیشبرد طرح بر اساس طرح تفضیلی و جامع است و مترو ناچار است زیر زمینی بشود.
وی ادامه داد: هنگامی که اولین جلسه با مهندس درویش در ورامین برگزار شد و ما به ایشان پیرامون زیرزمینی شدن مترو تاکید کردیم ایشان گفتند که اولین بار است این مورد را شنیده اند. البته ما بارها و بارها به مسئولین شهرستان گفته بودیم که این مورد را با ایشان در میان بگذارند. البته در نهایت قرار بر این شد که جلسه ای با حضور کارشناسان برگزار شود و در این خصوص نظر کارشناسی ارائه نمایند حتی آقای درویش برای جذب اعتبار مازاد نیز قول پیگیری دادند.
امیدواریم برخی افراد در کنار تصمیم گیری های شورای شهر ورامین تصمیم سازی نکنند
عضو شورای شهر ورامین تاکید کرد: برخی طی روزهای گذشته پیشنهاد هایی را برای اجرای پروژه مترو ارائه کرده اند که باید بگوییم که همیشه پیشنهاد قبل از تصویب طرح اعلام می شود و پس از تصویب اجرای مصوبه اولویت است و پیشنهاد معنا و مفهومی ندارد.امیدواریم به جای اجرای صحیح پروژه تصمیم سازی خارج از مصوبه نشود و برخی افراد در کنار تصمیم گیری های شورای اسلامی شهر ورامین تصمیم سازی نکنند تا مردم را نسبت به شورای شهر بدبین کنند.
<strong>مترو تهران با حمایت دولت به قرچک، ورامین و پیشوا میرسد
سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی چندی قبل گفته بود: مترو در شهرستان ورامین با مصوبه اعضای شورای شهر متوقف شد و شورای شهر اعتقاد داشت که مترو باید به زیر زمین منتقل شود که همین بازی زیر زمین و روی زمین کار مترو را متوقف کرد و با این اقدام شورا کار مترو بیش از ۱ سال متوقف شد.
این در حالی است که نماینده ورامین در مصاحبه با خبرگزاری خانه ملت بر نظر شورا و شهرداری ورامین صحه گذاشته و گفته است:اتصال متروی تهران به شهرهای قرچک، ورامین و پیشوا خواسته اصلی مردم این ۳ شهر است؛ خواستهای که توسط نمایندهشان در مجلس با جدیت پیگیری میشود.
نکته سوم اینکه ما در مسیر تهران به قرچک، ورامین و پیشوا فقط در حوزه ورامین مشکل داریم و آن این است که چون راهآهن از مرکز شهر ورامین عبور کرده و طرح تفصیلی شهرداری ورامین هم انتقال راهآهن از مرکز شهر را مصوب کرده است حالا اجرای پروژه مترو قدری از طرف مردم زیرسؤال است و مطالبه مردم شهرستان این است که مترو زیرزمینی اجرا شود یعنی فقط در حدود شهر ورامین از زیرزمین عبور کند تا دیگر مثل راهآهن باعث دو تکه شدن شهر ورامین نشود که این پیشنهاد و درخواست را شورای محترم شهر ورامین و شهردار ورامین به مترو ارائه دادند و این موضوع هم مورد مطالعه است که در صورتی که امکانات و اعتبارات اجازه میدهد قطعه عبور مترو از مرکز شهر ورامین زیرگذر ساخته شود تا آن خساراتی که به شهر برمیگردد متوجه زیبایی شهر و ترکیب بافت شهری نشود.خبرگزاری خانه ملت ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
نماینده مردم در مجلس از زیر بار این مسئولیت شانه خالی نکند/ این مدل صحبت ها بازی با افکار عمومی است
احمدی در پاسخ به اظهار نظر نماینده مردم ورامین گفت: برخی اعلام کرده اند انتقال راه آهن به خارج از شهر غیر ممکن است که باید توجه کنند این مورد در طرح جامع و تفصیلی مصوب شده و از تایید کنندگان آن وزارت راه و شهرسازی است. انتقال راه آهن کاملا جنبه اجرایی دارد اما نیازمند همت مسئولان امر برای جذب و ابلاغ اعتبار می باشد.
وی تاکید کرد: انتقال راه آهن به خارج شهر ورامین حق مردم است و انتظار داریم نماینده مردم در مجلس با پیگیری های مجدانه خویش سعی در جذب این اعتبار نمایند و انشا الله از زیر بار این مسئولیت شانه خالی نکند. این انتقال به خارج شهر ارتباطی به شهرداری ورامین و بودجه عمومی و عمرانی آن ارتباط ندارد و باید از محل اعتبارات دولتی تامین گردد.
سید رضا احمدی در پاسخ به ادعای مطرح شده که باید شهرداری بودجه انتقال راه آهن و زیر گذر شدن مترو را بدهد و هیچ هزینه ای برای امور شهری و عمرانی باقی نمی ماند گفت: این مدل صحبت ها بازی با افکار عمومی است چرا که قرار نیست شهرداری یک ریال بپردازد و این مهم باید با همدلی مسئولین و خصوصا نماینده شهرستان پیگیری شود.
وی پیرامون صحبتهای اخیر برخی مسئولان پیرامون غیر منطقی بودن تصمیم شورای اسلامی شهر ورامین بر زیر زمینی شدن مترو گفت: دو جلسه در محل شرکت مترو، دو جلسه مبسوط با حضور نماینده و به انضمام آن دو جلسه با حضور معاونین استاندار و کارشناسان برگزار کردیم و در تمامی این جلسات با ادله کارشناسی شده و استدلال های منطقی به دفاع از حقوق مردم شهر ورامین پرداختیم که نتیجه این استدلال های منطقی تصویب زیر زمینی شدن مترو ورامین با اکثریت قاطع آرا در شورای عالی ترافیک استان تهران بود.
اگر آقایان حرف منطقی داشتند تا به حال بیان کرده بودند
وی ادامه داد: اگر آقایانی که امروز نظرات کارشناسی شده و منطقی شورای شهر را بدون منطق می دانند حرف منطقی داشتند بیان کرده بودند که متاسفانه چیزی نشنیده ایم و بجز چندین مصاحبه بازی کلمات پاسخی شایسته شاهد نبوده ایم که مطمئنا اگر حرف منطقی و مستدلی بود شنیده می شد؛ در بحث مترو هر چقدر ما بحث منطقی و با دلایل کارشناسی را بیشتر ادامه دادیم طرف مقابل فقط بر سرعت عمل در اجرای مترو تاکید می کرد.
عدم دعوت از شهردار و ریاست شورای شهر ورامین به جلسه شورای اداری شهرستان ورامین!
سید رضا احمدی در پاسخ به شایعه عدم دعوت از شهردار و ریاست شورای شهر ورامین به جلسه شورای اداری شهرستان ورامین تاکید کرد: همیشه عرف بر این بوده که با توجه به دستور جلسه و مباحثی که قرار است در جلسه شورای اداری مطرح شوند دو طرف قضیه را به جلسه دعوت می کنند تا طرفین با اعلام دلایل منطقی خود به دفاع از نظریه خود بپردازند، اما همانطور که شنیده شد متاسفانه در جلسه هفته گذشته شورای اداری ورامین از شهردار و رییس شورای شهر ورامین برای شرکت در این جلسه دعوت نشد و موضوع مترو بصورت یک طرفه اعلام و بحث شده است.
احمدی گفت: برای روشن شدن موضوع از نماینده عالی دولت توقع می رود تا در جلسه بعد با تدبیر بهتر از طرفین دارای نظر در پروژه مترو برای روشن شدن موضوع دعوت بعمل آورند تا بار دیگر شورای شهر و مدیریت شهری ورامین با ارائه ادله منطقی و کارشناسی شده نسبت به برخی شبهه افکنی ها پاسخ درخور توجه و شفاف ارائه کنند.
وی ادامه داد: از طرف دیگر عدم دعوت رسمی از شهردار و رییس شورای اسلامی شهر ورامین بعنوان اعضای رسمی جلسه شورای اداری شهرستان ورامین جای تامل ویژه دارد که ان شا الله آنگونه که به نظر می رسد عمدی در کار نبوده است.
احمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاکید نماینده ورامین بر لزوم تامین بودجه انتقال راه آهن به خارج شهر توسط شهرداری ورامین گفت: در هیچ جایی اجرای طرح های ملی که به تصویب می رسد با شهرداری نیست و جذب اعتبار و بودجه همت نماینده محترم شهرستان های قرچک – ورامین – پیشوا و مسئولین ارشد شهرستان ورامین را طلب می کند و امیدواریم ایشان از زیر بار این خدمت رسانی و مسئولیت مهم شانه خالی نکنند.
عضو شورای شهر ورامین در پایان تاکید کرد: امیدواریم جلسات متعدد کارشناسی به مانند قبل برای روشن شدن مساله ادامه داشته باشد و همانگونه که همگان اذعان دارند، برای حصول نتیجه صحیح و ایجاب همکاری متقابل بحث منطقی و استدلال کارشناسی شده با حضور هر دو طرف ضروری به نظر می رسد که این مهم احقاق حق مردم از سوی طرفین را به دور از فضای مصاحبه و رسانه و در جلسات رسمی رقم می زند.
رأی قاطع شورای عالی ترافیک بر زیرزمینی شدن متروی ورامین
جلسه شورای عالی ترافیک استان تهران با حضور کریمی معاون استاندار تهران، فرماندار و معاون سیاسی انتظامی، مدیران شرکت متروی تهران، شهردار و رئیس شورای شهر ورامین برگزار شد.
در حاشیه این مراسم علی حیدریان شهردار ورامین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در این جلسه نکات و دیدگاه های مدیران مترو تهران و مسئولان شهری شهرداری ورامین به صورت صریح و شفاف بیان شد و اعلام شد که راه اندازی مترو بر روی زمین، به ضرر مردم ورامین در آینده خواهد بود و بطور قطع شهروندان از مسئولانی که این اجازه را می دهند نیز نخواهند گذشت.
شهردار ورامین ادامه داد: با پافشاری مسئولان شهری ورامین، شورای عالی ترافیک استان تهران با اکثریت قاطع آرا به زیرزمینی شدن متروی ورامین – تهران رای داد که به موجب آن بیش از ۱۱ کیلومتر از متروی ورامین از زیر زمین عبور خواهد کرد.