| انتشار دهنده: روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ورامین |

تعداد بازدید خبر: 1,621

من رفتگرم

وار نا شهر- همه مرا مي شناسند ، اما هيچ كس تا حالا چيزي درباره ي من ننوشته است .

شاعران و نویسندگان معمولاً درباره گل ها و درختان یا جویباران و چشمه ساران شعر می گویند ، ولی اگر کمی دقت کنند می توانند مرا هم در میان سبزه زاران ، در زیر درختان و در کنار جویباران ببینند.
شاید حق داشته باشند آخر چه کسی حاضر است غزلی زیبا برای زباله بسراید ؟ یا قافیه های قصیده ای را با سطل زباله ردیف کند ؟
یا با یک قطعه ادبی لطیف ، آشغال را توصیف کند ؟
ولی من که زباله و آشغال نیستم ، من رفتگرم .
رفتگر یعنی کسی که آلودگی ها را می روبد و پاک می کند . پس همه ی مردم رفتگرند . چون بالاخره هر کسی از فقیر گرفته تا ثروتمند ، در زندگی چیزی را تمیز می کند .
مثلاً همه مردم هر روز دست و صورت و بدن شان را تمیز می کنند .
ظرف ها ، سفره ها ، لباس ها و خانه های شان را تمیز می کنند .
پزشک و پرستاری که غده ای را از بدن بیمار بیرون می آورند .
دندان پزشکی که دندان های آلوده و کرم خورده را از دهان مردم بیرون می کشد .
آموزگاری که آلودگی جهل را از ذهن بچه ها می روید . و غلط های املا و انشای آن ها را تصحیح می کند . پاک کنی که گرد و غبار اشتباه ما را فوت می کند . لاک غلط گیری که خط خوردگی های کوچک را می پوشاند .
پس چه فرق می کند ؟ همه ی ما آلودگی های را پاک می کنیم .
تازه ، مردم تنها خود و خانه ی خود را تمیز می کنند . من علاوه بر آن ، کوچه و محله ای دیگران را هم تمیز می کنم .
آیا کسی که فقط کار خودش را انجام می دهد بهتر است ، یا آن که کار دیگران را هم راه می اندازد ؟ پس اگر دیگران چند روز نباشند زباله ی کم تری تولید می شود ، اما اگر من چند روز نباشم زندگی مردم در زیر زباله ها دفن خواهد شد .
من نمی دانم ( اگر کارها را از روی فایده آن ها می سنجند ) کار چه کسی مفید تر است ؟ کار کسی که همه چیز را به زباله تبدیل می کند ؟ یا کسی که همه جا را از آلودگی پاک می کند ؟
من نمی دانم کسی که کار دیگران را مشکل می کند بهتر است یا آن که کار مردم را آسان می کند ؟
دیگران که درس خوانده هستند کتاب ها و دفترها را به زباله تبدیل می کنند و من آن ها را جمع می کنم تا دوباره به کتاب و دفتر تبدیل شوند .
من پاییز را جارو می کنم و زمستان را پارو می کنم . تابستان را می شویم تا همیشه بهار باشد .
من رفتگرم ، آفتاب و آب و باد و باران همکاران من هستند .
اما من هر روز صبح ، زودتر از خورشید از خواب برمی خیزد و زباله های تیره ی شب را از کوچه های شهر جارو می کند . او هم می تابد و همه چیز را پاک می کند .
آب هم همه چیز را می شوید و پاک می کند .
باد هم آسمان را از ابرهای تیره جارو می کند و آن ها را به باران تبدیل می کند .
همه ی ما رفتگریم .
اما نمی دانم چرا بعضی از رفتگرهای دیگر خودشان را بالاتر و برتر از من می دانند ؟ یا آن ها از من رفتگرترند ؟
چرا مرا پایین تر از همه می دانند ؟
من رفتگرم .
اگر در نیمه های شب که هوا تاریک است یا در گرگ و میش صبح ، یک علامت راهنمایی را دیدید که حرکت می کند و در تاریکی می درخشد ، آن منم که با لباس مخصوص ، مشغول کار هستم .
من هر روز و هر شب به در خانه ها می روم و زباله ها را جمع می کنم .
اما کاش من می توانستم دل های مردم را هم آب و جارو کنم تا خودشان را برتر از دیگران ندانند.
این جور آدم ها به نظر من کیسه های زباله ای هستند که راه می روند .
این جور آدم ها فقط کارخانه ی متحرک تولید زباله هستند .
این جور آدم ها کیمیاگرانی هستند که در یک چشم به هم زدن می توانند باغ سبز ، آب پاک ، گل زیبا ، میوه ی رسیده و نان گرم و تازه را به زباله تبدیل کنند .
می ترسم روزی برسد که کره ی زمین به یک کیسه ی زباله ی بزرگ تبدیل شود .
آن وقت دیگری کاری از من ساخته نیست . اگر آن روز برسد ، باید یک رفتگر مریخی بیاید ، کره ی زمین را با بیل برقی بردارد و در سفینه ی حمل زباله بیندازد و آن را ببرد تا در کوره ی خورشید بریزد !

روح اله شاهرخیان
شهردار شهرستان اندیمشک

پیوند کوتاه
خبرهای مرتبط
آخــرین خبــرها
صورت جامع و هزینه شهرداری در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ صورت جامع و هزینه شهرداری در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ پنجاه و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار شد. دیدار اعضاءشورای اسلامی شهر ورامین با فرمانده سپاه بررسی ساماندهی روز بازارها و وانت بارها در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر ورامین پنجاه و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی برگزار شد چهل و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار شد کمیته فرهنگی مذهبی شورای اسلامی شهر ورامین برگزار گردید دیدار رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر با دادستان شهر بازدید رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر از کارگاههای شیشه وآبگینه ورامین دیداراعضا شورای اسلامی شهر با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تجلیل فرماندار و امام جمعه موقت از رئیس و اعضاءشورای اسلامی شهرورامین بازدید رئیس و اعضاء کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی ازمحل احداث آرامستان جدید شهر اختتامیه نخستین عهدواره چهله مهدویت برگزار شد کمیته بهداشت و محیط زیست کمیسیون فرهنگی اجتماعی تشکیل شد درروز اول مسابقات گروه دو لیگ جوانان مناطق کشورکه به میزبانی ورامین در سالن شهید مهر جو عبدل آباد برگزار میشود ، جعفر اردستانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر و ابوالفضل جعفری رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر بهمراه فرماندار و معاونین ایشان حضور یافتند و با بازیکنان تیم های شهر ورامین از نزدیک گفتگو و برایشن آرزوی موفقیت نمودند. کمیته اجتماعی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرورامین تشکیل شد بازدید اعضاءکمیسیون توسعه وعمران از پارک ۱۵خرداد جهت بررسی مشکلات آن بودجه ۱۴۰۱ شهرداری ورامین تصویب شد با حضور رئیس و اعضاءکمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر،شهردارو مدیران مناطق شهرداری جلسه برگزارشد ۲۲بهمن ۱۴۰۰ کمیسیون توسعه عمران شورای اسلامی شهر ورامین برگزار گردید بازدید رئیس و اعضاء کمیسیون فرهنگی اجتماعی از مرکز شبانه روزی دنیای نو کمیته فرهنگی مذهبی کمیسیون فرهنگی اجتماعی برگزار گردید مراسم افتتاحیه نمایشگاه کار آفرینی و دستاورد های روستایی و عشایری شهرستان ورامین
.